Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadad vad, massvis med frågor!
You need to log in to create posts and topics.

När jag vaknade i ondsdags hade jag jätteont i min högra vad.. och jag har fortfarande ont. Nu undrar jag vad det är!

Jag har sprungit i ungefär 10 veckor, varit väldigt noga med att komma i gång lånsamt, just för att slippa skador. De sista fem veckorna

Jag hade gått till en läkare och fått vaden undersökt. Här kan vi ju bara spekulera...

Evely, jag råkade ut för samma sak efter min första asfaltshalvmara. Hade väldiga smärtor i vänster vad både när jag gick (haltade) och vid vila, då det var mer en brännande smärta. Området var varmt och smärtade vid tryck.

Nåväl, jag misstänkte någon in

Tack Sylvia! Jag har en känsla av att det enda som kan hända om jag skulle gå till doktorn är att jag får antiinflammatoriskt utskrivet och det kan jag ju äta även utan läkarbesök.

Kom din smärta också under natten? Jag var ute och gick i mellan två och

Exakt där hade jag också ont...väldigt bra beskrivet, Evelyn.

När smärtan kom vet jag inte, utan började känna aningar morgonen efter löpningen. Smärtan tilltog under dagen och var absolut värst på kvällen efter en hel dag på benen. Morgonen efter kände

Vadmuskeln kan i och för sig ha slått emot... men jag har mer ont uppe än nere på den. Hur jag kan beskriva för att få dig att känna att det är precis samma samtidigt som jag tycker att det låter väldigt olika utifrån dina svar förstår jag inte BILD:http:

Saken var den att min smärta spred sig uppåt också, ju längre dagen gick...till slut var hela underbenet smärtande, därav min haltning.

Men, med antiinflammatoriska preparat (gel eller tabletter) och aktiv vila, t ex cykling eller simning är nog bra. Det

Min smärta lättar när jag har gått någon minut och i går så gick jag nog i en timme utan att den ökade! Men å andra sidan så har jag inte haft ngt speciellt rörligt arbete just denna veckan så därför kan jag inte säga om smärtan ökar under en sådan arbets

Jag har samma bekymmer som beskrivs ovan. En diffus smärta djupt inne vänster vad som inte ger sig. Det handlar inte om någon sträckning eller bristning för sånt känner jag igen. Jag är nu inne på min femte vecka utan att kunna löpträna (suck!). Tränade 4

smärta i vader som inte uppstår under träning, utan efter långvarit stillasittande/liggande är ett symtom på djup ventrombos, alltså en blodpropp.
detta ska alltid undesökas av en läkare innan man går vidare så att det kan uteslutas.
man vill inte ha en