Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Ni som sprungit denna härliga slinga i Göteborg får gärna skriva ner Årsbästa och Personbästa i denna tråd. Kanske framtida mål om man har ett sånt
Ni andra kan glatt följa utvecklingen, markera tråden som ointressant, eller varför inte knäcka den under

ÅB 44.19 (första delen av mitt långpass i söndags)
PB 44.19 (trodde jag sprungit den lite snabbare 2007, men hittar inget i gömmorna)

Angående längden kan sägas att den är nääästan 10 km, saknas väl 50-100m enligt min bedömning.(många GPS mätningar, samt

50 blankt förra sommaren...

(Skyller på att den är ganska kuperad...)

Banprofil från Solvikingarnas hemsida

BILD:http://www.solvikingarna.se/Solv/HTML/Gamla/banprof/skat10b.gif

1:28 på två varv inför Lidingöloppet, ungefär samma fart på bägge varven. Snabbt stopp för lite vatten mellan varven.

Lidingöloppet klarades av på 2:19 vilket får vara helt OK för att vara första gången och med det vädret.

Nu är siktet inställt på att k

Kul initiativ Anders. Det var många herrans år sedan jag sprang i Skatås. Gissar att det är samma mil som jag i ungdomens år fixade runt 52 min. Jag skall prova vid tillfälle när jag är hemma i Göteborg nästa gång och bidra med en "lite lugnare" tid. Blir

Det fixar du Niklas! Jag sprang på 2.27 på LL och fixade sedan 1.29 på GBG marathon.

Men det är dags för ett ÅB/PB på Skatåsmilen nu va?

Bra Harald! Du kommer säkert klara Skatåsmilen med glans även idag!

Har inte sprungit skatåsmilen men gör gärna det vid tillfälle. Åttan har jag sprungit och den var ju flack och fin. Såg diagrammet här ovan och ja det var ju en del ups and downs där. Den är rejält kuperad alltså?

Ja och nej.
Visst är den kuperad, men det finns ganska mkt återhämtningstillfällen också tycker jag. Änggårdsbergen är värre i såfall, men jag gillar att kunna behålla löpsteget hyfsat.