Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Första gången med tidtagning på skatåsmilen. Det blev ett ganska hårt pass, och jag var inte direkt utvilad när jag startade. Men jag klämde ändå till med 52:30. Det är jag väldigt nöjd med.

Någon som vet vad det skulle motsvara på en platt mil ungefär?

Tredje varvet, tredje personbästa på 52 min (för 4 veckor sedan, men tänkte ändå uppdatera). Hade sprungit en orienteringstävling innan, och drog ett varv till på ca 54 efteråt. Men sen var jag trött. 🙂

Den där skall jag under 49 innan årsskiftet.

Linda, det beror på hur löpartypen.

Jag känner mig tung och väldigt straffad av backar. Jag skall testa men mistänker att Skatåsmilen tar upp mot 55 minuter för mig medan jag klarar 50 min på slätare underlag.

Du verkar vara mer van att springa i backar

51.45 efter jobbet idag. Jag är glatt överaskad av det resultatet eftersom jag tyckte det var grymt backigt och tungt uppåt. Jag har nog helt enkelt blivit lite bättre senaste par månaderna. Kanske klarar 48-49 på plattare asfalt nu 🙂

Dags för comeback med VU på Skatåsmilen. 42.01 lyckades jag åstadkomma under ht 08-vt 09.

Idag med lite trötta ben efter gårdagens tröskel och Berlin marathon för en vecka sen lyckades jag tvåla till mitt Pb som nu lyder 41.46. 😀

Vi får se var det tar

PB 51:19 men då mätte min garmin 9,86 km och då sprang jag kanske 50 meter överlappat.
Är det någon garminägare som fått den till över 10 km?

Tänkte att jag skulle kapa en minut eller två inför finalloppet om en månad. Kan också rekommendera åttan + sl

Garmin mäter väl lite kort i skogen.
Jag har för mig att den är mäthjulsmätt till några meter över 10 km.

Ett varv på milen är 9885 meter efter mätning av förbundsbanmätare...frågade Solvikingarna när jag sprang deras KM förra året.

Jag litar på solvikingarna i det fallet 🙂

"Snabbare än Anders Szalkai" genomförde jag idag. Det blev 41.58 som är PB med 3 sekunder 🙂