Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkatåsmilen
You need to log in to create posts and topics.

Gjorde 45:56 i somras under inte helt optimala förhållanden. Aldrig försökt slå något rekord, men nu när jag funnit den här tråden kanske jag satsar på det. 🙂

Solvikingarna kör sitt klubbmästerskap i terränglöpning 10 km på Milen torsdag 19 september om ni vill pröva att maxspringa Milen med chans till draghjälp.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1311368
Anmälan lär öppna vilken dag som helst

52minuter.. aldrig testat att trycka på ordentligt.
Tuff, men rolig milsträckning, härligt vacker på sina ställen.

43:13 i finfint väder. Årsbästa... och första gången på ett år.

Gjorde 44:12 i förra veckan. Inte förberedd alls, på kvällen efter ganska tuff arbetsdag. I sommar tänker jag mig ett nytt försök med mer optimal uppladdning. Hoppas på under 43, kanske till och med ner mot 42.

Jag vet inte om jag springer fel men min Garmin 630 visade idag 9,58 km men lägger jag upp den på MyGPSFiles så visar den 9,7 km.
Någon som kan dela med sig av Skatåsmilen så jag kan jämföra eller ni kan kolla in min "aktivitet"
https://connect.garmin.com

Du ser ut att ha sprungit lite fel vid 3 km. Det ser ut på Garminkartan att du sprungit på Åttan där och inte på Milen längs Svarttjärn innan vägbanken med de ofta närvarande ankorna. Det är några meter kortare att springa på Åttan där. Sen är inte Milen

Ok, tack för svaret
Där vid 3 km så springer jag ner och över 8:an och in på en stig längs med Svarttjärn och kommer sedan upp på 8:an igen en kort bit för att sedan svänga in upp i skogen på höger sida. Jag startar ju på en mindre öppen plats, kanske äve

Tycker det ser ut som att du springer helt rätt. Mina olika GPS-klockor har ofta visat för kort i skog.

Antar att det är att de små svängar man gör hela tiden i skogen rättas ut till streck mellan GPS-punkterna vilket borde göra att man förlorar mer strä

Jag tycker det just är Skatåsmilen som visar större fel än andra rutter jag skapar med trailforks eller dwmap, oftast blir det 50-100 meter för kort på sträckor runt 6-10 km och då springer jag runt ugglemossen, stigar runt långevattnet mm som är ännu mer