Quote from Guest on 4 December 2007, 18:34Fick precis reda på att min arbetsgivare inte kommer att betala min anmälningsavgift för varken Vätternrundan-08 eller Öppet spår-08 med hänvisning till Skatteverkets regler om skattefri motion.
Hade jag velat ha t.ex ett gymkort så hade jag konnat få det
Fick precis reda på att min arbetsgivare inte kommer att betala min anmälningsavgift för varken Vätternrundan-08 eller Öppet spår-08 med hänvisning till Skatteverkets regler om skattefri motion.
Hade jag velat ha t.ex ett gymkort så hade jag konnat få det
Quote from Jonas Täng on 4 December 2007, 18:44eh... har du fått startavgifterna tidigare? I så fall: grattis!!!
Vi får 600 kr/termin att använda till träningsavgifter t.ex. gymkort, tennistider, friskiskort... jag brukar köpa tiokort på simhallen för mina. Startavgift till Vårruset är det enda vi få
eh... har du fått startavgifterna tidigare? I så fall: grattis!!!
Vi får 600 kr/termin att använda till träningsavgifter t.ex. gymkort, tennistider, friskiskort... jag brukar köpa tiokort på simhallen för mina. Startavgift till Vårruset är det enda vi få
Quote from Mattias Johansson on 4 December 2007, 19:26Samma möjlighet som Sara. Har oxå försökt att få sponsring på startavgift men fick nej 🙁
Samma möjlighet som Sara. Har oxå försökt att få sponsring på startavgift men fick nej 🙁
Quote from Lena O on 4 December 2007, 20:03Jonas. Vad / var träna du på vinterhalvåret?
Jonas. Vad / var träna du på vinterhalvåret?
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 20:26Vad arbetsgivaren måste göra är att anmäla personalen som ett lag för att komma runt skattelagen, det måste även vara öppet för alla på arbetsplatsen. Försvarsmakten gör på detta sätt och "köper" hela startgrupper. Nedan ett utdrag från skatteverket.
Kon
Vad arbetsgivaren måste göra är att anmäla personalen som ett lag för att komma runt skattelagen, det måste även vara öppet för alla på arbetsplatsen. Försvarsmakten gör på detta sätt och "köper" hela startgrupper. Nedan ett utdrag från skatteverket.
Kon
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 21:29Vi får startavgiften betald till en massa cykel-, löpar- och triathlonlopp i Skåne. Då måste man dock vara med i företagets idrottsförening vilket kostar en minislant per år.
Vi får startavgiften betald till en massa cykel-, löpar- och triathlonlopp i Skåne. Då måste man dock vara med i företagets idrottsförening vilket kostar en minislant per år.
Quote from Funbeat user on 4 December 2007, 22:00Jonas, varför skulle ditt företag vara snålt när de följer lagen?? Jag skulle istället bli betänksam om de gjorde saker som bröt mot lagen?!?!?
Däremot kan jag ju hålla med dig om att vissa av skatteverkets regler känns lite sunkiga...
Jonas, varför skulle ditt företag vara snålt när de följer lagen?? Jag skulle istället bli betänksam om de gjorde saker som bröt mot lagen?!?!?
Däremot kan jag ju hålla med dig om att vissa av skatteverkets regler känns lite sunkiga...
Quote from Ola Jarvi on 4 December 2007, 22:00I Storbritannien verkar man ha fattat vad som bör subventioneras. Tydligen kan man skaffa lånecykel med liknande villkor som tidigare här i Sverige gällde för hem-PC. Tanken är att cykeln huvudsakligen skall användas till och från arbetet. Upp till 50% av
I Storbritannien verkar man ha fattat vad som bör subventioneras. Tydligen kan man skaffa lånecykel med liknande villkor som tidigare här i Sverige gällde för hem-PC. Tanken är att cykeln huvudsakligen skall användas till och från arbetet. Upp till 50% av
Quote from Åsa Tysklind on 4 December 2007, 22:00Här är vad skatteverkets hemsida säjer
http://www.skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2004/motionochannanfriskvard.4.18e1b10334ebe8bc80004376.html
Här är vad skatteverkets hemsida säjer
http://www.skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2004/motionochannanfriskvard.4.18e1b10334ebe8bc80004376.html
Quote from Camilla Höög on 4 December 2007, 22:49Jag har 1000 kr per år från mitt företag. Utöver det så bjuder de på Göteborgsvarvet (alla anställda har möjlighet att ta det, men det är egentligen inte praktiskt möjligt eftersom det är Volvo vi pratar om :-)). Sedan finns det en liten specialsatning kr
Jag har 1000 kr per år från mitt företag. Utöver det så bjuder de på Göteborgsvarvet (alla anställda har möjlighet att ta det, men det är egentligen inte praktiskt möjligt eftersom det är Volvo vi pratar om :-)). Sedan finns det en liten specialsatning kr