Quote from Håkan Öhling on 4 December 2007, 23:17Min förra arbetsgivare startade en idrottsförening med samma namn som företaget - Ericsson IF. Den kunde sen sponsra en massa lopp och helt ok(?) med skattemyndigheterna. Sponsring av ideell förening skall väl uppmuntras?
Min förra arbetsgivare startade en idrottsförening med samma namn som företaget - Ericsson IF. Den kunde sen sponsra en massa lopp och helt ok(?) med skattemyndigheterna. Sponsring av ideell förening skall väl uppmuntras?
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:17Ja, så är det väl oftast. Personalen på företaget startar en egen förening som företaget sen sponsrar. Sen är det ju upp till föreningen om de vill betala ut pengar för anmälningsavgifter.
Ja, så är det väl oftast. Personalen på företaget startar en egen förening som företaget sen sponsrar. Sen är det ju upp till föreningen om de vill betala ut pengar för anmälningsavgifter.
Quote from Jan Lundquist on 5 December 2007, 09:19Platsen Robert länkar till (http://skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2004/motionochannanfriskvard.4.18e1b10334ebe8bc80004376.html), där kan man läsa att det är mycket otydligt vad som gäller och att det i princip alltid är en tolkningsfråga om vad
Platsen Robert länkar till (http://skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2004/motionochannanfriskvard.4.18e1b10334ebe8bc80004376.html), där kan man läsa att det är mycket otydligt vad som gäller och att det i princip alltid är en tolkningsfråga om vad
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 09:28De kansk inte är snåla som följer gällande lagstifitning, det är väl en sak.
Men om man går tillbaks några år i tiden så var det bara att lämna in kvitto på betald anmälningsavgift så fick man det betalt, då fick man inte nån ersättning för typ gymkort el
De kansk inte är snåla som följer gällande lagstifitning, det är väl en sak.
Men om man går tillbaks några år i tiden så var det bara att lämna in kvitto på betald anmälningsavgift så fick man det betalt, då fick man inte nån ersättning för typ gymkort el
Quote from Christer Heinbäck on 5 December 2007, 10:22Jag har inte heller fått startavgifter eftersom detta inte riktar sig till alla. Om jag vill använda min 1000-lapp (som vi får till friskvård och motion varje år) till startavgifter måste jag betala arbetsgivaravgift på summan. Kvar blir då 755 kronor som
Jag har inte heller fått startavgifter eftersom detta inte riktar sig till alla. Om jag vill använda min 1000-lapp (som vi får till friskvård och motion varje år) till startavgifter måste jag betala arbetsgivaravgift på summan. Kvar blir då 755 kronor som
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 11:08X---Jonas, varför skulle ditt företag vara snålt när de följer lagen?? Jag skulle istället bli betänksam om de gjorde saker som bröt mot lagen?!?!? ---X
Det är väl inte olagligt att sponsra startavgifter som en del av friskvården ? - däremot är det inte a
X---Jonas, varför skulle ditt företag vara snålt när de följer lagen?? Jag skulle istället bli betänksam om de gjorde saker som bröt mot lagen?!?!? ---X
Det är väl inte olagligt att sponsra startavgifter som en del av friskvården ? - däremot är det inte a
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 11:46Självklart Lingling.
Det enda jag hakade upp mig på var just uttrycket "Hur har ni det med era arbetsgivare, är de lika snåla och följer exakt efter skatteverkets regler?? ", inte sakfrågan.
Om man inte följer skatteverkets regler (alltså drar av saker s
Självklart Lingling.
Det enda jag hakade upp mig på var just uttrycket "Hur har ni det med era arbetsgivare, är de lika snåla och följer exakt efter skatteverkets regler?? ", inte sakfrågan.
Om man inte följer skatteverkets regler (alltså drar av saker s
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 12:22OK 🙂
Nej sedan är det en fråga om "sparsamheten" bedrar visheten.
Uppmuntra alla som jobbar att hålla igång, kanske skippa en del dragningar om "hurra vad vi är bra!" för "nu ska vi prata om att sköta om oss - hur äter vi? " eller ngt. fast det kanske k
OK 🙂
Nej sedan är det en fråga om "sparsamheten" bedrar visheten.
Uppmuntra alla som jobbar att hålla igång, kanske skippa en del dragningar om "hurra vad vi är bra!" för "nu ska vi prata om att sköta om oss - hur äter vi? " eller ngt. fast det kanske k
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 12:36Just formuleringen att det inte riktar sig till alla är ju så tragisk att komma med, precis vad de sa till mig när jag fick avslag.
Sen när riktar Vätterrnrundan och Vasaloppet sig INTE till alla, jag bara frågar...
Just formuleringen att det inte riktar sig till alla är ju så tragisk att komma med, precis vad de sa till mig när jag fick avslag.
Sen när riktar Vätterrnrundan och Vasaloppet sig INTE till alla, jag bara frågar...
Quote from Bengt Askerfelt on 5 December 2007, 12:44I ett visst bemanningsföreatg får man ingen ersättning alls för fysisk aktivitet då de hävdar att det ändå inte riktar sig till alla, dvs det är ofta bara dem som _ändå_ hade tränat som uttnyttjar ekonomiska förmåner för fysisk aktivitet... Företaget lägg
I ett visst bemanningsföreatg får man ingen ersättning alls för fysisk aktivitet då de hävdar att det ändå inte riktar sig till alla, dvs det är ofta bara dem som _ändå_ hade tränat som uttnyttjar ekonomiska förmåner för fysisk aktivitet... Företaget lägg