Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 12:50Förstår nog din poäng Janiike E, men jag tycker att det är företagen som skall vara glada att man motionerar och håller sig i trim.
De har så mycket att vinna på frisk personal och de förhållandevis små kostnader för företagen som träningsbidrag innebär
Förstår nog din poäng Janiike E, men jag tycker att det är företagen som skall vara glada att man motionerar och håller sig i trim.
De har så mycket att vinna på frisk personal och de förhållandevis små kostnader för företagen som träningsbidrag innebär
Quote from Funbeat user on 5 December 2007, 17:12Har åkt(?) 3 st Vätternrundor och ett antal lopp typ Sommen Runt på jobbets bekostnad förr om åren, bara att ta ett skrivet kvitto och lämna in.
Kanske är det bara att luta sig tillbaka och tänka "those were the days", "det var bättre förr", "ju förr dess
Har åkt(?) 3 st Vätternrundor och ett antal lopp typ Sommen Runt på jobbets bekostnad förr om åren, bara att ta ett skrivet kvitto och lämna in.
Kanske är det bara att luta sig tillbaka och tänka "those were the days", "det var bättre förr", "ju förr dess
Quote from Lena O on 5 December 2007, 17:38Jag har trampat 18 VätternRundan, ett par Laholm, och kommit långt över 20,000:- i år på start-avgift, bensin till o från lopp. 1989 fick jag halva Glan Runt betalt av Whirlpool. 60:-
Det var kanske tack vara det att jag halkade in mer o mer på cykling ..
Jag har trampat 18 VätternRundan, ett par Laholm, och kommit långt över 20,000:- i år på start-avgift, bensin till o från lopp. 1989 fick jag halva Glan Runt betalt av Whirlpool. 60:-
Det var kanske tack vara det att jag halkade in mer o mer på cykling ..
Quote from Håkan Öhling on 5 December 2007, 21:57Jag tror nog att bemanningsföretaget har rätt. Sponsring ger mest support till de som ändå tränar - tex mig 🙂 Men det kanske är rätt? Vi som tränar har säkert betydligt färre sjukdagar, vilket gör att vi kanske är värda en liten bonus? I alla fall jag ;
Jag tror nog att bemanningsföretaget har rätt. Sponsring ger mest support till de som ändå tränar - tex mig 🙂 Men det kanske är rätt? Vi som tränar har säkert betydligt färre sjukdagar, vilket gör att vi kanske är värda en liten bonus? I alla fall jag ;
Quote from Camilla Höög on 6 December 2007, 11:34Har inte vi som tränar också fler frånvarodagar pga. tävlingar, återhämtning och resor efter tävling? 🙂
Har inte vi som tränar också fler frånvarodagar pga. tävlingar, återhämtning och resor efter tävling? 🙂
Quote from Funbeat user on 6 December 2007, 11:56Jo, men det är ju reggat som semester, inte som att man är sjuk.
Jo, men det är ju reggat som semester, inte som att man är sjuk.
Quote from Lotta W on 6 December 2007, 12:23Det går alldeles utmärkt att återhämta sig på kontorsstolen 🙂
Det går alldeles utmärkt att återhämta sig på kontorsstolen 🙂
Quote from Funbeat user on 6 December 2007, 12:35Helt riktigt, min policy är att man ska vara fullständigt utvilad när man går hem från jobbet, annars orkar man ju inte med sin fritid.
Helt riktigt, min policy är att man ska vara fullständigt utvilad när man går hem från jobbet, annars orkar man ju inte med sin fritid.
Quote from Funbeat user on 6 December 2007, 14:16Företaget kanske gör sig en vinst på att locka till sig personal som tränar eller behålla den?
Sedan tror jag att de kan uppmuntra folk att _fortsätta_ träna, har jag skrivit förr; när det kärvar till sig, om träningen sponsras så är det lättare att forts
Företaget kanske gör sig en vinst på att locka till sig personal som tränar eller behålla den?
Sedan tror jag att de kan uppmuntra folk att _fortsätta_ träna, har jag skrivit förr; när det kärvar till sig, om träningen sponsras så är det lättare att forts
Quote from Funbeat user on 6 December 2007, 16:48Vi kör en annan variant på mitt jobb. Inga bidrag, men 30 min träning ger 15 min komp. Max 1 komptimma per vecka och 40 på ett år = 1 extra semestervecka.
Vi kör en annan variant på mitt jobb. Inga bidrag, men 30 min träning ger 15 min komp. Max 1 komptimma per vecka och 40 på ett år = 1 extra semestervecka.