Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkavsår?!?!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag håller med J Blix. Jag tycker det läker snabbare om man använder compeed/bandage/plåster under tiden man tränar och sedan tar bort det så fort man kan så det får andas och läka av sig självt.

Susanna, jag tycker att Du ska använda Compeed trots allt. Syftet är ju att skydda såret, tills ny hud har växt ut. Passa på att lufta såret, som J Blix säger, när Compeedet ändå trillar bort.
När huden börjar komma tillbaka kan Du lägga på "plattor" (så

Jag fick inte ett enda skavsår under hela min klassiker förra året och då hade jag inte sysslat med konditions- och långdistansträning alls innan dess.
Min teori är att rätt strumpor minskar risken för skavsår. Jag använder alltid strumpor som är gjorda f

Jag har inte fått skavsåren av löparskorna utan av ett par sandaler jag hade på mig när det var varmt för 1½ vecka sedan. Då jag först hade annat plåster än compeed när jag tränade blev det bara värre och värre. Nu tycks jag inte bli av det trots compeed.

Blir såret större och större och vägrar läka? Det är inte streptokocker då? Har du varit barfota i en sunkig träningslokal? Gjort situps barfota på en träningsmatta? 🙁

Nope... jag har antiseptisk kräm i och har inte varit i ngn allmän träningslokal.

Bra 🙂

Jag skulle försöka undvika skor så gott det går tills det läkt. Konditionsträningen kan du sköta någorlunda genom motionscykel (i bara strumpor) under någon veckas tid. Försök helt använda skor som förvärrar skadan. Jag vet inte om någon form av sandaler

12