Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSKAVSÅR
You need to log in to create posts and topics.

Du skulle kunna prova vaselin också. Eller kanske bara ett annat material i tröjan

har provat olika tröjor, allt ifrån vanliga bomulls t-shirt - - funkionströjor ..tror tyvärr inte det beror på tröjorna...vaselin var ju ett alternativ jag inte tänkt på...=)

Strumpbyxor (nylonstrumpor) rekommenderas ju inför vasaloppet. Det borde funka bra för skavsår även på magen. OM man tycker det blir tätt och äckigt kanske det går att kapa benen så de får modellen cykelbyxor 🙂

Usch nylonstrumpor skulle jag aldrig kunna jogga i....får panik av att bli instängd i huden...Har tom problem med långa underställsbyxor o dyl...vill ha luft på benen...men tack för tipset

Jogga i nylonstrumpor låter som en sevärd grej 😉

När jag skulle köra Vasaloppet så hade jag ruskiga problem med skavsår på hälen. Körde med Lukatape.. (heter det så?)
Blev jättebra. Men det var som sagt för hälarna.
Naveln vette tusan alltså! Vaselin

Man kan ju klippa av allt utom det översta på nylonstrumbyxorna så man bara får kvar en tuptopp av nylonstrumpbyxtyg... För luft på benen, alltså.

Jag bara inbillar mig att om jag får panik av att ha strumpbyxor under kjol så kommer jag inte känna mig speciellt bekväm i strumpbyxor i joggingspåren...men funkar inget annat så får jag ta det som sista utväg...har dock tejpat navel-partiet nån gång och

Då låter det som om det får bli den hårda vägen, spring oftare och härda magen 😉

Ungefär samma sak som att cykla 😉
Det är bara å nöta på.. mil efter mil...

Jag tror du svettas för lite Mia, dvs håller för lågt tempo. En tight tröja som svettklibbar mot kroppen kan omöjligtvis ge några skavsår...;)

Kör Hårt !!