Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Oooops... Nä feta av fett är de ju faktiskt inte :D. Jag menade nog feta som i "fett starka" naturligtvis!

Jag har okcså problem med mina feta vader (storlek 37=S i fot och 42=L i vad enligt Biltemas storleksguide). Lösningen blev att klippa flikar i de nya skoöverdragen för att få upp dragkedjan. Ser inte klokt ut men fungerar.

Ja, jag är van vid att få modifiera mycket av det jag köper. Som tur är är jag ganska händig med symaskinen och har t.ex. fixat till klubbtröjan som var lagom stor upptill men inte gick över höfterna...

Nu sitter jag och tittar på mina skoöverdrag och f

Det läcker ALLTID in vatten. Det kommer du aldrig i från. Det viktiga är att överdraget blir som en våtdräkt och du kommer förhoppningsvis kunna behålla värmen.

Nån som funderat på att cykla i torrdräkt? Mjörn Runt förra året hade varit ett utmärkt tillfälle :P.

Jag hade långtgående planer på det, i höstas, när jag trodde syndafloden var över oss. Även att använda den som löpartights modell++

*fniss*

Läcker in vatten? Nej, skoöverdragen sitter fortfarande tight mot benen. En resårvariant är förmodligen bättre för den som är händig (2:a i syslöjd) men hittills har inte flikarna blivit längre.

Neopren är inte vattentätt, tyvärr. De är gjorda för att vara varma även i blött tillstånd. Jag hade helst sett att det fanns skoöverdrag som hade rejäl gummisula undertill och ett RIKTIGT vattentätt yttre skikt upptill, samt att överdragen gick minst hal

Okej. Om jag kör på gummi då ;)?!?!

BILD:http://blog.nedevska.com/files/2008/02/vadarstovlar.thumbnail.jpg