Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast Shimanos såna skor är fortfarande väldigt låga, och neopren är fortfarande inte vattentätt. Jag menar rejäla saker, som går så långt upp att det inte kan skvätta underifrån ens, och aldrig bli en glipa mellan skorna/överdragen och regnbyxorna.

Hälen

Jag köpte med ett par Biltema-skoöverdrag till min kusin i dag, men vi hann inte ut ur stan innan dragkedjan sprack... 🙁

Mina har dock hållt hela vintern.

Oj! Ja, jag har oroat mig för dragkedjan, men trots allt har den stått pall för en hel del drag och slit under ett par vintrar.

Ena är kass. Andra håller fortfarande. Har använt dem kanske ett 10 tal ggr.

Surt. Fast jag visste ju om dragkedjeproblemet innan jag bestämde mig för att köpa.

Hur "sprack" den? I sömmen eller gick dragkedjans hårda delar sönder?

Det sa "sproink" och så sprack själva dragkedjan upp (hårda delarna alltså). Den lossnade dock inte så överdragen satt fint hela passet, men han konmmer aldrig kunna stänga den dragkedjan igen efter han öppnat den. Den delen man drar dragkedjan med flög a

Ooooops :(.

Inte direkt ens en händig Anne Mari kan fixa då ju.

Säkerhetsnål.

Fast för mig spelar det ju mindre roll för jag kan ju inte dra upp dragkedjan särskilt långt ändå. Mina muskulösa ben vet ni.

Samma. Dagkedjan låser inte längre. Så jag ställer "låset" i mitten. Längst upp drar man ihop med bandet.