Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkoproblem!!!
You need to log in to create posts and topics.

Lite kort info. Jag springer mycket asfalt. En bra vecka mellan 35-40 km på tre pass.Tänkt mig en halvmara i augusti. Men mina fötter är inte av denna värld!!

Jag har haft Nike pegasus men icke sa nicke...
Ett par Nike gore tex. Funkar bra i ca 6-8 km.

New Balance producerar skor i olika vidder. En sån sko i D-vidd (den bredaste) kanske kan funka, men kan vara lite svår att få tag på kan jag tänka mig...

Om du prompt ska ha skor att springa i så kan du testa New Balance, de gör de flesta av sina skor i flera bredder vad jag vet.

Vet inte om du testat bara dam eller även herr. Borde kunna vara viss skillnad. Eftersom jag själv har breda fötter, kan variera mellan strl 44 - 47 beroende på läst. Har jag letat runt en del och för mig fungerar New Balance bra i deras lite bredare läst

En sak som dessutom kan hjälpa är att snöra dem annorlunda. Jag har märkt att det trycker på färre ställen om jag snörar mina skor på det här sättet: http://www.lydiardfoundation.org/training/lacingthelydiardway.aspx

Jag själv tycker att det är skitaviktigt att du har STÖRRE löpardojor än vad du har i vanliga fall. Själv har jag väl 9,½ i vanliga dojor men inte mindre än 10,5 i löpardosorna....Herre guuud om jag skulle kuta i 9,½ ett marathon.....HJÄLP..!?

Jag fick mina Vibram fivefinger Speed i går. Har inte sprungit i dessa än (men i mina KSO och Sprint). De är breda och sköna.

Att gå över till barfotalöpning som en del antyder kan ju faktiskt vara en lösning *men* man börjar inte med barfotalöpning i juni och springer en halvmara i augusti. Augusti 2011 då möjligen...

Kloka ord Anders,förmodligen "inte" 2011 heller för den delen!

Jag har 37,5 på mina löparskor. Lite större än vanliga skor. Har provat större skor, 38 och 38,5. Det som då händer är att de blir längre och den smalaste delen på skorna kommer längre fram på foten och stryper ännu mera. Då glappar de i hälen.

Five fing