Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 20:32Kerstin!Om jag vore i dina kläder,så skulle jag försöka få en tid hos en sjukgymnast,för att se om det är något som går att lösa med träning,de har säkert bra träningsprogram för onda fötter,!Eller att de kan ge dig tips på vilken sorts sko som passar di
Kerstin!Om jag vore i dina kläder,så skulle jag försöka få en tid hos en sjukgymnast,för att se om det är något som går att lösa med träning,de har säkert bra träningsprogram för onda fötter,!Eller att de kan ge dig tips på vilken sorts sko som passar di
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 21:05Jag skulle rekommendera ett par skor med svängd läst så du får stöd under hålfoten (det avlastar framfoten) sen ska framfoten på skorna vara bred. Saucony Ride är en bra sko med dessa egenskaper. Triumph är inte bred i framfoten!
Om det fortfarande inte f
Jag skulle rekommendera ett par skor med svängd läst så du får stöd under hålfoten (det avlastar framfoten) sen ska framfoten på skorna vara bred. Saucony Ride är en bra sko med dessa egenskaper. Triumph är inte bred i framfoten!
Om det fortfarande inte f
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 21:35Kanske Karhu. Finnarna gör skor för breda fötter. Själv använder jag kängor och gummistövlar made in Finland. Fast löparskorna har jag ingen erfarenhet av.
Kanske Karhu. Finnarna gör skor för breda fötter. Själv använder jag kängor och gummistövlar made in Finland. Fast löparskorna har jag ingen erfarenhet av.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 22:56Har själv haft problem med mina ankfötter.
Är livrädd då mina NB närmar sig gränsen för utnötthet (kul ord).OM inte skorna passar direkt är det fel skor, hårt men sant.
Normalt har jag storlek 9 1/2 - 10 men i löpardojjor har jag minst 10 1/2 och bredd
Har själv haft problem med mina ankfötter.
Är livrädd då mina NB närmar sig gränsen för utnötthet (kul ord).
OM inte skorna passar direkt är det fel skor, hårt men sant.
Normalt har jag storlek 9 1/2 - 10 men i löpardojjor har jag minst 10 1/2 och bredd
Quote from Catharina Brattlin on 12 June 2010, 00:36Kerstin, har Du kollat upp Dina främre fotvalv? De kan vara kollapsade och ge de symtom Du beskriver.
Om jag inte missminner mig har Du burit på tre barn, och fenomenet kollapsade, eller iaf nedsjunkna främre fotvalv, är relativt vanligt hos kvinnor, som
Kerstin, har Du kollat upp Dina främre fotvalv? De kan vara kollapsade och ge de symtom Du beskriver.
Om jag inte missminner mig har Du burit på tre barn, och fenomenet kollapsade, eller iaf nedsjunkna främre fotvalv, är relativt vanligt hos kvinnor, som
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 04:29Tack så mycket!! Ska genast kolla upp mina fötter! Och i dag lämnar jag tillbaka mina nyköpta skor.
Tack så mycket!! Ska genast kolla upp mina fötter! Och i dag lämnar jag tillbaka mina nyköpta skor.
Quote from Susan Hartley on 12 June 2010, 07:20Först: Jag håller med Sylvia om att du bör kolla upp dina fötte. 🙂
Men till skoråden: Jag har fötter som kan beskrivas som dina. Jag har ett par Asics Nimbus som fungerar bra. De är aningens bredare än din Saucony (som jag provade samtidigt som jag köp
Först: Jag håller med Sylvia om att du bör kolla upp dina fötte. 🙂
Men till skoråden: Jag har fötter som kan beskrivas som dina. Jag har ett par Asics Nimbus som fungerar bra. De är aningens bredare än din Saucony (som jag provade samtidigt som jag köp
Quote from Lars Mörrby on 12 June 2010, 07:56Sylvia,
man kan väl åtminstone till viss del också träna upp sina fötter? Gå mycket barfota, knipa med tårna, kanske jogga lite barfota, köra tåhävningar, etc. Detta är dock ett mer långsiktigt projekt.
På kortare sikt kan det ibland hjälpa att byta in
Sylvia,
man kan väl åtminstone till viss del också träna upp sina fötter? Gå mycket barfota, knipa med tårna, kanske jogga lite barfota, köra tåhävningar, etc. Detta är dock ett mer långsiktigt projekt.
På kortare sikt kan det ibland hjälpa att byta in
Quote from Catharina Brattlin on 12 June 2010, 11:11Börje, självklart! Därför skriver jag ju att det finns åtgärder, om det nu skulle visa sig vara tjall med de främre fotvalven. Dessa åtgärder, oavsett om det handlar om fotgympa eller inlägg, kan en duktig sjukgymnast hjälpa till med. H*n kan också se til
Börje, självklart! Därför skriver jag ju att det finns åtgärder, om det nu skulle visa sig vara tjall med de främre fotvalven. Dessa åtgärder, oavsett om det handlar om fotgympa eller inlägg, kan en duktig sjukgymnast hjälpa till med. H*n kan också se til
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 12:31NB 760 i bred vidd.
NB 760 i bred vidd.