Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor för framfotslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Ämnet skor har väl aldrig varit uppe förr...?
Jag behöver nya skor och var idag på Löplabbet och provade lite. Enligt deras löptest på löpbandet så har jag ett helt neutralt steg. Sen började de ta fram skor åt mig att prova. Problemet är att jag tycker

Nu har vi snart Fredrika G här tippar jag 🙂

Asics Hyperspeed (aktuell i version 3 nu) använder & rekomenderar jag.

När det gäller inköpsställen är ju tyvärr utbudet av lätta löparskor dåligt vanliga affärer, särskilt om man som jag inte ens har tillgång till Löplabbet/Runnerstore. Så då är det nät

Stå på dig! Du vet väl bäst vad du vill ha - en bra säljare borde ju läsa av det! Gå igen och säg vad du vill ha.

Peter har rätt, här är jag. Och jag tycker du skall undvika klumpiga väldämpade skor till varje pris 🙂 Skaffa gärna ett par lättviktsracers - tycker du av någon anledning att de inte funkar i längden kan du alltid ha dem till snabbare intervallpass och

Man måste inte leta bland löpskorna. Mina lättviktare med barfotakänsla heter Timberland Hydroclimb och är nog egentligen gjorda för båtfolk och paddlare. Köpta på Naturkompaniet.

Det här är ju en underbar sida. Man är borta en timme och när man kommer tillbaka har man fått en massa respons 🙂

Ni verkar ju i alla fall överens om att jag ska våga satsa på lättviktare. Man vågar alltså springa med sådana jämt utan att vara rädd för

Ett par som passar bra på dina fötter! Asics Gel DS Racers (fortfarande relativt dämpade), Saucony Type A, Adidas Adizero Pro eller t.o.m. Adizero PR är vanliga skor jag kommer på på rak arm som brukar finnas i butikerna (finns fler). Eller testa Nike May

Om du verkligen springer på framfoten som du säger, så tycker jag du ska stå på dig. De kommer att försöka övertala dig att välja dämpade skor, men strunta i det.

Du bör dock ta det försiktigt i början innan du har vant din kropp. Inte springa med dem j

DS Racer tycker jag inte är så bra anpassad för framfotalöpning. Den är väldigt tunn i framfoten och asfalten känns nästan lite hård redan när skorna är nya. Däremot är hälen inte alls lika nerskalad vilket innebär att skillnaden i tjocklek mellan häl och