Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor för framfotslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Tycker att DS Racer är en skön sko att springa i och efter hur sulan på min sko såg ut efter användning så kan jag säga att den under framfoten var betydligt mer nedsliten än på hälsidan.

Mina New Balance RC152 är kanon för framfotslöpning. Väldigt lätta och tunna.

Jag har också lagt om till framfotslöpning sedan snart ett år. Jag väger stadiga 87 kg och vågar inte köra så tunt som racing. Idealet för mig skulle vara något med så lite uppbyggnad som möjligt i hälen, men trots det hyfsad dämpning fram.

Finns det?

Testa lättviktstrainers som t.ex. New Balance 903. Jag springer fortfarande riktigt långa pass där det är risk för ömma tassar i mina.

När det blir lite varmare tänker jag plocka fram mina Vibram Fivefingers igen. Ingen dämpning nånstans och underbar känsla på stigar, men kanske lite svåranvända på asfalt.

Det får helt enkelt bli en tur till till löplabbet och klargöra att jag vill ha lättvitsskor. Och så får jag försöka stå för det trots att jag är ganska osäker som löpare.

Klas: jag är ganska säker på att jag springer på framfoten. Jag har ju försökt att

Jo, det är mycket pengar för ett par sockiplast. Man får låtsas att tårna är extremt svåra att sy och motiverar priset...
Jag har ingen aning om prisläget utomlands.

Någon som har testat Eccos Biom? Bra sko eller mycket marknadsföring?

Angående Vibram fivefingers och sånt där spejsat, jag tycket INTE ni som är nästan nybörjare ska ge sig på sånt high-tech. Såna här otroligt tunna skor nästan knycklar ihop sig in nerförsbackarna och foten åker framåt i dom om man inte har ett extremt lät

Plånboken? Nu förstår jag inte Sara. Tävlingsskor brukar vara åtskilliga hundralappar billigare. Och dessutom går det utmärkt att köpa fjolårets modeller även där. Sedan skulle jag inte lita helt på Löplabbets försäljare heller - de är utbildade för att s