Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor för framfotslöpning
You need to log in to create posts and topics.

Tyvärr så är skoindustrin, och deras försäljningskanaler, fortfarande inriktade på att skorna ska kompensera för våra brister i löpteknik. Det leder bara till andra skador, som inte går att kompensera för. Det är bättre att rätta till tekniken som Emmy gö

Jag springer utan hällandning och har tre sorters skor som jag alternerar mellan i min löpning. De tjockaste är Adidas Adizero Pro, som jag framför allt använder i lite bökigare vinterterräng för pass över milen. Den tunnare och lättare sommarvarianten av

Det ligger förstås något i Sandras kommentar. Det är alltid bra att väga in argument från olika sidor. Om Emmy för säkerhet skull vill ha en second opinion ifrån skokanalen, så är Runners Store bäst. De har ganska kunniga försäljare som vet hur vi resoner

Ja, missförstå mig rätt, jag tyckte också att Sandra skrev vettigt. Det var bara det här med priset jag inte förstod eftersom racermodeller brukar vara billigare. Och sen är det nog lite skillnad på Emmy än många andra motionärer som kommer igång. Men det

JAg tycker inte att jag o Fredrika har något otalt, jag förstår vad hon menar. Det är också MYCKET svårt att definera "nybörjare" som kan betyda allt ifrån jätteöverviktiga Kalle som reser sig ur TV-soffan för första gången på åratal till superslimmade Li

Jag tycker absolut att man ska provspringa skor på band där steget filmas och analyseras av någon kunnig.

Jag var på Runners store en gång - hade fått för mig att jag ville ha en speciell sko. (Erkänner att det var för att jag tyckte den var så himla sny

Jag har haft ett par Mizuno Wave Elixir som jag sprang min första katastrof till mara med. Liknande skor (som jag upplever det) är: Nike Air Zoom Elite (bättre dämpad framfot), Asics DS Trainer (hårda i framfoten och mer markant pronationskil). Jag har oc

Emmy skrev: "Ämnet skor har väl aldrig varit uppe förut....." men då har hon inte varit medlem i FunBeat så länge typ heller etc......Säg bara "löparsko" och du har 100 interessanta inlägg i tråden.....Någon känd löpare sa: "allt annat än skorna är utan b

Jag kan väl hålla med om att dagens skor ibland är för lite löpkänsla och för mycket dämpning. Men vi som varit med sedan Hedenhös kommer ihåg glädjen när vi slapp springa med Tretorn Speedking, 10st för 100Kr, från EPA och istället kunde njuta av riktiga

Jag minns också mina första dämpade skor, på slutet av 70-talet. En helt underbar känsla att alltid landa mjukt. Jag har aldrig testat kokain, men det är säkert också skönt, i början...