Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

eller så sprang man i Tretorn stövlar.

Håller med K-G här, övergett mina dubbade skor utom vid bergslopp med hala spångar etc. Sprungit (så mycket jag kunna) med Inov-8 x-talon 190, greppar som dubb på både is o halt

Jag har sprungit odubbat i vinter men jag har en fantastisk förmåga att spänna mig och då försvinner hela den trevliga känslan och ersätts av ovälkommen smärta lite här o var.

Om det finns en smidigare lösning, då föredrar jag den. Moderniteter är inte

Eller var det tvärt om K-G? Förr hade man en ursäkt att inte ge sig ut...
Alla trix man höll på med förr för att få grepp. Man lämnade in de gamla skorna skorna till däcksverkstäderna och fick MC-dubb, sandpappersvarianter, ..., sprang intervaller på livs

MoA: Kanske både provocerande och off-topic (med tanke på hur du formulerar frågan) , men har du övervägt att prova utan pronationsstöd?

Min erfarenhet är att pronationsstöd behövs bara om man köper tjockskor med mycket dämpning. Snö och is är ganska sn

Förr gjorde man trepanering på dom som hade ont i huvudet också - det finns en del saker som har blivit bättre...

I en brant nedförsbacke med blankis vill man inte ha sommarskor det lovar jag.

Varför springa där det är som halast?

Obanad terräng ansågs nyttig för kroppen så var det väl halt så hittade man en bättre väg så nära löpvägen som möjligt. Ibland tog man t. o. m. rejäla omvägar för att kanske få snöpulsa.

Ju mer löpträning desto bä

Åke Elweskiöld, jag har haft lite olika neutrala skor förut och det har inte fungerat för mig. Dock blir det premiär för dubb i löparskor så där tänkte jag överlåta till proffsen i butik att berätta för och nackdelar. Eftersom min kropp blev en helt annan

Det finns nog en övertro på dobbade skor. Jag har haft ett urval med och utan dubb stående i hallen under vintern och det är egentligen bara 5-6 dagar med glansis som dubbarna behövts. På asfalt och i lössnö är dubbar oftast sämre än vanliga löpskor med b

I min värld är det värt ett försök. Här på Sthlms södra sida finns det gott om is och blanksnö. Tvi..