Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håller med MoA, ja inte om just södra Stockholm. Däremot norra och Södermalm. Jag har i år skaffat ett par Inovate Oroc (dubbade 212:or) och för första gången kännt löparglädje även på ishalkan.

Har tidigare haft Icebugs dock, men dom gillar jag inte.

Hur ofta man behöver dubbskor varierar ju bla lite var man bor men ett långpass på vintergrusväg med hårt packat snö och bra dubbskor är riktigt nice. Vi kör mycket löppass i grupp och det är stor skillnad på hur avslappnad man kan vara med dubb än utan.

Södra Stockholm här också. Jag har nog sprungit ca 15 mil dubbat och 60 mil odubbat hittills den här säsongen.

Jag tänkte också på samma sak som Håkan. Varför inte investera i ett par sulor så är du inte begränsad till pronationsskor. Pronationsskor är ju dessutom mkt dyrare.

Jag tycker inte dubbarna behövs mer, för mycket bar asfalt för det. Men nu var det ju MoA det handlade om och hon tycker sig behöva det.

Jag kommenterade mest för att skruva ned förväntningarna. Det är många den här vintern som lagt pengarna på ett par icebugs men snart upptäckt att frälsningen inte infann sig.

Nej, såfort det ligger snö på isen slirar man ju ändå. I synnerhet i icebugs tycker jag. Dom är alldeles för styva för att foten ska hitta ner i modden och greppa i isen under, åtmistone jag bara slirar övanpå. Med mjukare skor gräver sig min fot lättare

Bra poäng av Håkan och Kristina. Iläggssulor för att korrigera kan vara ett utmärkt alternativ.

Hur och var man springer spelar stor roll. Om jag jämför hur det ser ut inne i stan med hur den runda jag sprang idag i Täby är det som natt och dag. Blankis

eller Nokia stövlar!
varför inte använda nymodigheter när det finns tillgång till det!
så klart det går att springa odubbad om man hasar runt i 6-7min/tempo
ju mer fart du har ju mer stabilt och säkert under foten vill du ha.

varför har du en dator då? n

Jag har inte din adress.