Quote from Ingemar Lindgren on 13 February 2008, 12:21Cykloteket ar omojliga att pruta med, ofta ganska dryga i attityden, och deras servicegarantier inte mycket varda - en kollega fick betala 4000 kr i reservdelar vid en sadan gratisservice... Jag skulle kopa cykel nagon annanstans.
Men de har bra sortimen
Cykloteket ar omojliga att pruta med, ofta ganska dryga i attityden, och deras servicegarantier inte mycket varda - en kollega fick betala 4000 kr i reservdelar vid en sadan gratisservice... Jag skulle kopa cykel nagon annanstans.
Men de har bra sortimen
Quote from Bertil Nolheim on 13 February 2008, 16:02Jag har en Cannondale T800 touringcykel som jag är mycket nöjd med. Cykloteket säljer den fortfarande, tror jag.
Priset ligger väl dock en bit över det du tänkt dig.
Jag har en Cannondale T800 touringcykel som jag är mycket nöjd med. Cykloteket säljer den fortfarande, tror jag.
Priset ligger väl dock en bit över det du tänkt dig.
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 15:16Marie: Med tanke på er budget måste ni vara beredda på att göra ordentliga kompromisser. Med tanke på hur mycket cyklarna ändå ska användas tycker jag inte det verkar särskilt smart.
Med tanke på att ni kommer att belasta cyklarna rätt hårt (hur mycket
Marie: Med tanke på er budget måste ni vara beredda på att göra ordentliga kompromisser. Med tanke på hur mycket cyklarna ändå ska användas tycker jag inte det verkar särskilt smart.
Med tanke på att ni kommer att belasta cyklarna rätt hårt (hur mycket
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 15:23Vi har nu hittat en cykel som vi båda ska köpa. Då vi känner en kille på sportson och vet att han har bra med erfarenhet av cyklar så lyssnade vi på honom:-)
Så det blir varsin Scott P45 - 08 á 6000 kr styck - vilket både min pojkvän och jag känner att v
Vi har nu hittat en cykel som vi båda ska köpa. Då vi känner en kille på sportson och vet att han har bra med erfarenhet av cyklar så lyssnade vi på honom:-)
Så det blir varsin Scott P45 - 08 á 6000 kr styck - vilket både min pojkvän och jag känner att v
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 15:28Thomas: Killen på Sportson rekommenderade Nishiki varmt också men då en modell som kostade 8000 kr...och även om vi skulle vilja så har vi inte den ekonomin just nu att vi skulle ha råd med en sån, plus att vi vill känna på om cykling verkligen är något f
Thomas: Killen på Sportson rekommenderade Nishiki varmt också men då en modell som kostade 8000 kr...och även om vi skulle vilja så har vi inte den ekonomin just nu att vi skulle ha råd med en sån, plus att vi vill känna på om cykling verkligen är något f
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 15:40Nu krånglar jag till det för dig:
För den användning du har beskrivit är en framgaffel med stötdämpare mest en onödig kostnad, och gör det svårare att sätta packväskor fram.
Jag tycker du ska fundera en gång till.
Nu krånglar jag till det för dig:
För den användning du har beskrivit är en framgaffel med stötdämpare mest en onödig kostnad, och gör det svårare att sätta packväskor fram.
Jag tycker du ska fundera en gång till.
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 15:47Vi ska inte packa där fram.
Sen var det så fånigt att en annan cykel vi tittade på också (kom ej ihåg vilken det var) inte hade stötdämpning men allt annat var ungefär desamma men den kostade några hundralappar mer.......och då gick jag på utseende och d
Vi ska inte packa där fram.
Sen var det så fånigt att en annan cykel vi tittade på också (kom ej ihåg vilken det var) inte hade stötdämpning men allt annat var ungefär desamma men den kostade några hundralappar mer.......och då gick jag på utseende och d
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 16:08Ok, dessutom FINNS det sätt att fästa väskor fram om man har dämpad gaffel, t.ex. såhär:
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=tt_35001>ID=b36853d103ca09e1761d0c61d6be1441a34Ungefär hälften av dem jag tränar MTB med kör på olika Scott-
Ok, dessutom FINNS det sätt att fästa väskor fram om man har dämpad gaffel, t.ex. såhär:
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=tt_35001>ID=b36853d103ca09e1761d0c61d6be1441a34
Ungefär hälften av dem jag tränar MTB med kör på olika Scott-
Quote from Funbeat user on 18 February 2008, 21:05På Scotts websidor tycker jag faktist det ser ut som P45 INTE har fäste för pakethållare.
Det skulle väl vara lite olyckligt för er om det är så?Enligt "Overview" på http://www.scottusa.com är det bara deras "Speed Utility Bikes" som kan ha pakethållare
På Scotts websidor tycker jag faktist det ser ut som P45 INTE har fäste för pakethållare.
Det skulle väl vara lite olyckligt för er om det är så?
Enligt "Overview" på http://www.scottusa.com är det bara deras "Speed Utility Bikes" som kan ha pakethållare
Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 08:15Man kan ha pakethållare....med tanke på att vi beställt detta så ska det gå.
Vad jag förstod?!
Man kan ha pakethållare....med tanke på att vi beställt detta så ska det gå.
Vad jag förstod?!