Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 21:35Japp, vi har i stort sett bestämt oss, har tittat lite på andra men fastnar inte för någon annan.
Tack så mycket för all hjälp och tips ändå (t+)
Japp, vi har i stort sett bestämt oss, har tittat lite på andra men fastnar inte för någon annan.
Tack så mycket för all hjälp och tips ändå (t+)
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 22:40> Skivbromsar och dämpar hör *inte* hemma på en cyclocrosshoj.
Dämpare har jag ingen åsikt om, men skivbromsar hör definitivt hemma på en sån hoj. Enda anledningen till att inte ha det är att knasbollarna som bestämmer över sporten bestämt sig för att FÖ
> Skivbromsar och dämpar hör *inte* hemma på en cyclocrosshoj.
Dämpare har jag ingen åsikt om, men skivbromsar hör definitivt hemma på en sån hoj. Enda anledningen till att inte ha det är att knasbollarna som bestämmer över sporten bestämt sig för att FÖ
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 22:59Även på bancyklar? ? ?
Även på bancyklar? ? ?
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 23:07Nä, där är nog det enda stället man absolut inte har nytta av dem, men där är man ju inomhus också, och har varken trafik eller oväntade svängar att ta hänsyn till. För övrigt det enda stället det är berättigat med fixed gear, enligt mig.
Nä, där är nog det enda stället man absolut inte har nytta av dem, men där är man ju inomhus också, och har varken trafik eller oväntade svängar att ta hänsyn till. För övrigt det enda stället det är berättigat med fixed gear, enligt mig.
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 08:34Jag undrar hur det kommer att fungera utför ett berg med någon som låser bromsarna i 70 km/h eller på ett criterium?
Det är nog lungnare att MTB:are och touringcyklisterna med packning behåller sina skivbromsar.
Jag undrar hur det kommer att fungera utför ett berg med någon som låser bromsarna i 70 km/h eller på ett criterium?
Det är nog lungnare att MTB:are och touringcyklisterna med packning behåller sina skivbromsar.
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 08:48Håller absolut med Rasmus om att skivbromsar hör hemma på en cross. Det är den enskilda detalj jag saknar mest på min, tyvärr snålade jag då det kostade 4000 extra, fast då fick man framdämpare (nåja, 4 cm, med lockout).
Intressant resonemang att det är
Håller absolut med Rasmus om att skivbromsar hör hemma på en cross. Det är den enskilda detalj jag saknar mest på min, tyvärr snålade jag då det kostade 4000 extra, fast då fick man framdämpare (nåja, 4 cm, med lockout).
Intressant resonemang att det är
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 09:34Det finns bra bromsgummi och de ska man byta med lämpligt intervall innan gummit har blivit hårt.
Bromsgummi är färskvara!
Det finns bra bromsgummi och de ska man byta med lämpligt intervall innan gummit har blivit hårt.
Bromsgummi är färskvara!
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 12:53Äh, det finns ingen fälgbroms i världen som kan komma i närheten av ens en medelmåttig skivbroms. Jag kör med erkänt bra bromsklossar (Kool-Stop Salmon) och med nyss rengjorda klossar och fälgar är de ändå betydligt sämre så fort det blir lite fuktigt. Sk
Äh, det finns ingen fälgbroms i världen som kan komma i närheten av ens en medelmåttig skivbroms. Jag kör med erkänt bra bromsklossar (Kool-Stop Salmon) och med nyss rengjorda klossar och fälgar är de ändå betydligt sämre så fort det blir lite fuktigt. Sk
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 15:28Rasmus: Jag vet inte ifall du har tävlat så du kan relatera till klungkörning.
Jag föredrar mina Recordbromsar som jag vet hur de tar i trånga sektorer under tävlingar. Det blir tillräckligt många incidenter utan skivbromsar.
De som vill får köra med skiv
Rasmus: Jag vet inte ifall du har tävlat så du kan relatera till klungkörning.
Jag föredrar mina Recordbromsar som jag vet hur de tar i trånga sektorer under tävlingar. Det blir tillräckligt många incidenter utan skivbromsar.
De som vill får köra med skiv
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 15:45Nej, jag har inte tävlat och kommer aldrig att göra det. Jag litar inte på alla andra idioter runt omkring mig.
Men att tro att skivbromsar skulle göra nån skillnad, det är löjligt. Man får BÄTTRE kontroll över bromsningen med skivbromsar. I stället för
Nej, jag har inte tävlat och kommer aldrig att göra det. Jag litar inte på alla andra idioter runt omkring mig.
Men att tro att skivbromsar skulle göra nån skillnad, det är löjligt. Man får BÄTTRE kontroll över bromsningen med skivbromsar. I stället för