Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 15:47Varför tror du att man inte får ha bromsar på velodromer?
Varför tror du att man inte får ha bromsar på velodromer?
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 15:58För att man hela tiden ligger mycket nära varandra och man har ingen stoppsträcka vid en krasch. Men man HAR bromsar på landsvägscyklar, så varför inte ha den bättre bromsen? Man får bättre kontroll, samtidigt som man får bättre bromsförmåga när det är bl
För att man hela tiden ligger mycket nära varandra och man har ingen stoppsträcka vid en krasch. Men man HAR bromsar på landsvägscyklar, så varför inte ha den bättre bromsen? Man får bättre kontroll, samtidigt som man får bättre bromsförmåga när det är bl
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:05Med tanke på krascherna på bana så borde det vara självklart med skivbromsar enligt ditt resonomang.
Man kör tät på LVG också, framför allt i kurvor och spurter. Då borde det vara självklart med skivbromsar.Skälet till att man inte får ha bromsar på ba
Med tanke på krascherna på bana så borde det vara självklart med skivbromsar enligt ditt resonomang.
Man kör tät på LVG också, framför allt i kurvor och spurter. Då borde det vara självklart med skivbromsar.
Skälet till att man inte får ha bromsar på ba
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:23Äpplen och päron. På bana är friktionen mycket lägre, plus att farterna generellt är avsevärt högre.
Dessutom är vi än en gång tillbaks på det jag sa tidigare. Landsvägscyklar HAR bromsar. Skivbromsen MINSKAR risken för att låsa hjulen plus att den ger k
Äpplen och päron. På bana är friktionen mycket lägre, plus att farterna generellt är avsevärt högre.
Dessutom är vi än en gång tillbaks på det jag sa tidigare. Landsvägscyklar HAR bromsar. Skivbromsen MINSKAR risken för att låsa hjulen plus att den ger k
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:35Med tanke på att jag kört med fem. sex. sju. åtta, nio och numera med tio drev bak och jag har inget emot utveckling av fler fungerande lösningar.
Shimano har patent på fjorton drev bak, men det fungerar nog inte så bra idag.
Vi kan ta diskussionen eft
Med tanke på att jag kört med fem. sex. sju. åtta, nio och numera med tio drev bak och jag har inget emot utveckling av fler fungerande lösningar.
Shimano har patent på fjorton drev bak, men det fungerar nog inte så bra idag.
Vi kan ta diskussionen eft
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:39Och jag säger än en gång att skivbromsen inte innebär nån skillnad när man kör i klunga. Du får däremot fördelarna när du behöver dem.
Men vill du inte fatta så får du slippa!
Och jag säger än en gång att skivbromsen inte innebär nån skillnad när man kör i klunga. Du får däremot fördelarna när du behöver dem.
Men vill du inte fatta så får du slippa!
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:41Är det inte bättre att UCI inför krav på skivbromsar med ABS med en gång för alla tävlingsklasser? Eller varför inte Vägverket också när vi ändå är igång?
Är det inte bättre att UCI inför krav på skivbromsar med ABS med en gång för alla tävlingsklasser? Eller varför inte Vägverket också när vi ändå är igång?
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 16:45Skivbromsar bromsar helt enkelt för bra och det fattar jag!
Skivbromsar bromsar helt enkelt för bra och det fattar jag!
Quote from ellen olsson on 23 February 2008, 00:16> Äh, det finns ingen fälgbroms i världen som kan komma i närheten av ens en medelmåttig skivbroms.
Du har uppenbarligen aldrig testat hydrauliska fälgbromsar... 🙂
HS-33:orna har ett ruggigt bett och slår nog de flesta skivbromsar.
http://www.magura.
> Äh, det finns ingen fälgbroms i världen som kan komma i närheten av ens en medelmåttig skivbroms.
Du har uppenbarligen aldrig testat hydrauliska fälgbromsar... 🙂
HS-33:orna har ett ruggigt bett och slår nog de flesta skivbromsar.
http://www.magura.
Quote from Funbeat user on 23 February 2008, 00:26Ok, men nu menade jag en vanlig fälgbroms. Fast även en hydraulisk fälgbroms lider ju av alla andra problem som fälgbromsar gör. Dvs att bromsytan är en strukturell komponent (helt absurt - som om flygplan skulle landa på buken varje landning). Smutsigt
Ok, men nu menade jag en vanlig fälgbroms. Fast även en hydraulisk fälgbroms lider ju av alla andra problem som fälgbromsar gör. Dvs att bromsytan är en strukturell komponent (helt absurt - som om flygplan skulle landa på buken varje landning). Smutsigt