Quote from Funbeat user on 19 February 2008, 20:05Vi får väl hoppas att försäljaren har koll på läget.
Vi får väl hoppas att försäljaren har koll på läget.
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 17:29Marie: Scott gör fina cyklar, så ni kommer säkert att bli nöjda med märket som så. Ska ni ut och cykla lite längre sträckor skulle inte heller jag rekommendera dämpad framgaffel. Det tillför inget, däremot gör det resan både tyngre och gungigare (men even
Marie: Scott gör fina cyklar, så ni kommer säkert att bli nöjda med märket som så. Ska ni ut och cykla lite längre sträckor skulle inte heller jag rekommendera dämpad framgaffel. Det tillför inget, däremot gör det resan både tyngre och gungigare (men even
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 20:14Tack för alla svar, inga svar är för dåliga:-)
Saken är väll att killen vi ska köpa cyklarna av känner vi...så han har ju gått in för att ge oss det bästa.
Tyckte dämpad framgaffel också var lite onödig men den är låsbar, så det är inget man måste använd
Tack för alla svar, inga svar är för dåliga:-)
Saken är väll att killen vi ska köpa cyklarna av känner vi...så han har ju gått in för att ge oss det bästa.
Tyckte dämpad framgaffel också var lite onödig men den är låsbar, så det är inget man måste använd
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 21:09Marie: Det är ni som ska cykla, så ni ska förstås välja utefter vad ni vill ha.
Men dämpad gaffel kommer ni i princip inte ha någon nytta alls av. Jag blir faktiskt rätt förvånad över att din kompis rekommenderar er att köpa cykel med dämpad gaffel.
Ja
Marie: Det är ni som ska cykla, så ni ska förstås välja utefter vad ni vill ha.
Men dämpad gaffel kommer ni i princip inte ha någon nytta alls av. Jag blir faktiskt rätt förvånad över att din kompis rekommenderar er att köpa cykel med dämpad gaffel.
Ja
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 21:10Sorry, dubbelpostning.
Sorry, dubbelpostning.
Quote from ellen olsson on 20 February 2008, 21:23> Skivbromsar och dämpare hör hemma på Mountainbikes och möjligtvis Cyclocross-cyklar,
Skivbromsar och dämpar hör *inte* hemma på en cyclocrosshoj.
> Skivbromsar och dämpare hör hemma på Mountainbikes och möjligtvis Cyclocross-cyklar,
Skivbromsar och dämpar hör *inte* hemma på en cyclocrosshoj.
Quote from Bertil Nolheim on 20 February 2008, 22:13Jag skulle gärna ha skivbromsar på min touringcykel eftersom jag använder den när det är blött. Så roligt är det inte att byta fälgar vartannat år 😉
Jag skulle gärna ha skivbromsar på min touringcykel eftersom jag använder den när det är blött. Så roligt är det inte att byta fälgar vartannat år 😉
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 07:48Lars: Jag antar att du menar mekaniska skivbromsar?
Hydrauliska borde vara rätt jobbiga att ha på en långresa jorden runt. Speciellt om man inte själv är så bra på att mekka...
Lars: Jag antar att du menar mekaniska skivbromsar?
Hydrauliska borde vara rätt jobbiga att ha på en långresa jorden runt. Speciellt om man inte själv är så bra på att mekka...
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 08:08åter igen, det är jättesnällt att ni tittar upp cyklar och så.
Skivbromsar är ett måste.....
det är mycket prat om dämpningen fram, som sagt, man kan låsa den och ha den låst hela tiden, det är ju upp till var och en. Vad vi känner kan det vara användba
åter igen, det är jättesnällt att ni tittar upp cyklar och så.
Skivbromsar är ett måste.....
det är mycket prat om dämpningen fram, som sagt, man kan låsa den och ha den låst hela tiden, det är ju upp till var och en. Vad vi känner kan det vara användba
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 08:19Marie: Något säger mig att ni redan har bestämt er?
Och vill ni ha skivbromsar är det klart att ni ska skivbromsar.
Lycka till med köpet!
/T
Marie: Något säger mig att ni redan har bestämt er?
Och vill ni ha skivbromsar är det klart att ni ska skivbromsar.
Lycka till med köpet!
/T