Quote from Guest on 21 April 2011, 11:09Vad är det för skillnader/likheter på dessa lätta Asics skor? Någon som har provat dem och kan ge ett omdöme?
Vad är det för skillnader/likheter på dessa lätta Asics skor? Någon som har provat dem och kan ge ett omdöme?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:19Jag fick mina Sky Speed igår, de är relativt uppbyggda och inte jättelätta (326 g). De är väl egentligen en variant av DS Trainer fast neutrala. De andra du nämner är väl mer åt lättviktshållet?
Jag fick mina Sky Speed igår, de är relativt uppbyggda och inte jättelätta (326 g). De är väl egentligen en variant av DS Trainer fast neutrala. De andra du nämner är väl mer åt lättviktshållet?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:26Jag tror att jag sorterade dem i viktordning enligt informationen på asics.se. Sky speed är tyngst, speedstar aningen lättare och övriga ännu lättare men ganska lika.
Jag har också provat sky speed på löplabbet och jämfört med ds trainer. Som du skriver,
Jag tror att jag sorterade dem i viktordning enligt informationen på asics.se. Sky speed är tyngst, speedstar aningen lättare och övriga ännu lättare men ganska lika.
Jag har också provat sky speed på löplabbet och jämfört med ds trainer. Som du skriver,
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:31Håller med om Sky Speeden. Den är tung, stabiliserad och faktiskt mest lik en tjocksko typ Nimbus.
Hyperspeeden ligger runt 240 g och är betydligt enklare uppbyggd med en väldigt låg häl/tå-diff & utan en kraftig uppbyggnad för hålfoten. Men fortfarande
Håller med om Sky Speeden. Den är tung, stabiliserad och faktiskt mest lik en tjocksko typ Nimbus.
Hyperspeeden ligger runt 240 g och är betydligt enklare uppbyggd med en väldigt låg häl/tå-diff & utan en kraftig uppbyggnad för hålfoten. Men fortfarande
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 11:40Tillägg: Gel DS Racer beskrivs ha "DUOMAX SUPPORT SYSTEM " vilket brukar vara en grå pronationskil av högre densitet, alltså är det antagligen INTE en neutral sko. Rätt uppfattat av mig?
Tillägg: Gel DS Racer beskrivs ha "DUOMAX SUPPORT SYSTEM " vilket brukar vara en grå pronationskil av högre densitet, alltså är det antagligen INTE en neutral sko. Rätt uppfattat av mig?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 12:04Det stämmer. DS Racer (iaf föregående modell) har samma pronationsstöd.
Det stämmer. DS Racer (iaf föregående modell) har samma pronationsstöd.
Quote from Donald Isaksson on 21 April 2011, 13:43Jag är väl ingen storlöpare men här är mina intryck.
Har ett par Sky Speed & ett par Hyperspeed 3.Som mängdträningssko har jag ett par Cumulus 11.
Cumulusen väger ca 330g och är en neutral men ändå relativt stabil sko.
Sky Speeden väger ganska exakt
Jag är väl ingen storlöpare men här är mina intryck.
Har ett par Sky Speed & ett par Hyperspeed 3.
Som mängdträningssko har jag ett par Cumulus 11.
Cumulusen väger ca 330g och är en neutral men ändå relativt stabil sko.
Sky Speeden väger ganska exakt
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 10:43Tack för länken Tore. Intressant jämförelse av flera av modellerna. Nu blev jag också sugen på Tarther. 😀
Fler erfarenheter på forumet?
Tack för länken Tore. Intressant jämförelse av flera av modellerna. Nu blev jag också sugen på Tarther. 😀
Fler erfarenheter på forumet?
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 13:30Ska till den stora staden över påsklovet och kan mycket väl ha en Tarther lr en Adios med hem i bagaget 😉 Återkommer givetvis i så fall 😉
Ska till den stora staden över påsklovet och kan mycket väl ha en Tarther lr en Adios med hem i bagaget 😉 Återkommer givetvis i så fall 😉
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 22:07Är i stora staden nu och gillade inte Adisero-skon och ingen verkar ha Tarthern ens i den konglige hufvudstaden. Sanningen är nog den att Tarthern inte verkar ha blivit nån större kassasucce...
Är i stora staden nu och gillade inte Adisero-skon och ingen verkar ha Tarthern ens i den konglige hufvudstaden. Sanningen är nog den att Tarthern inte verkar ha blivit nån större kassasucce...