Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Folk som lever där det är riktigt kallt har aldrig använt bomull. Den som tar med bomullsplagg - annat än som ytterplagg - på en vinteröverlevnadskurs riskerar att bli hemskickad...

Kalle: Sen när blev jag Vi med Ni och varför skulle "vi" behöva ha funktionsmaterial utanpå funktionsmaterialet som du har under funktionsmaterialet? Trams!

Fredrik: Ja, självklart. Jag skulle inte heller köra vit camping med bomull. Men det är ju inte s

När man är ute och går och inte tränar på riktigt kan man använda bomull. Men det känns lite 90-tal...

...och ändå överlevde folk 90-talet - MED konditionen i behåll. 😉

d Jul!

Behöver "man" inte träna för att behålla konditionen ifall "man" använder bomullskläder?

Visst kan bomull fungera. Typisk klädsel jag hade på 80-talet, var funktionsundertröja (tidig craft i syntet) alternativt brynja (av bomull!) underst, flanellskjorta av bomull, och så anorak ytterst. I ryggsäcken rejäl ylletröja eller hh-fiberpäls att ta

Och som ett litet tillägg där tycker jag personligen att re-tex är helt totalt värdelöst under -10. Blir stelt och kallt enbart samt tappar sitt syfte.
Bättre då med en riktigt varm tröja som är vindtät.

David dearest, nu missade du ju poängen som var att de KUNDE träna sig till en d kondition FAST de hade bomull på sig. 😉

Helly Hansen hade underställ av "funktionsmaterial" redan på sjuttiotalet och då var det ganska onödigt med bomullplagg.

http://www.youtube.com/watch?v=13JK5kChbRw