Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 20:00Myche interesting Håkan W....har du några källor till den där statistiken...eller är du som jag....ljuger för att ingen ens kolla upp valören???? Tja kul att veta bara...typ..!
Myche interesting Håkan W....har du några källor till den där statistiken...eller är du som jag....ljuger för att ingen ens kolla upp valören???? Tja kul att veta bara...typ..!
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 21:22Kjell: Det krävs ju ingen större begåvning för att ta fram den typen av uppgifter. Fixar du lätt med Google, excel elelr något annat statistikprogram. Enklast är ju att gå på någon veteranstatistik eller stipulationstider samt dina egna erfarenheter.
Prob
Kjell: Det krävs ju ingen större begåvning för att ta fram den typen av uppgifter. Fixar du lätt med Google, excel elelr något annat statistikprogram. Enklast är ju att gå på någon veteranstatistik eller stipulationstider samt dina egna erfarenheter.
Prob
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 17:59Håkan: Antar att den statistiken förutsätter att man ligger rätt nära någon form av genetiskt max vid 35 års ålder? Är man långt ifrån det fortsätter garanterat utvecklingen många år till (jämför t.ex. en person som tränat hård löpning sedan barnsben och
Håkan: Antar att den statistiken förutsätter att man ligger rätt nära någon form av genetiskt max vid 35 års ålder? Är man långt ifrån det fortsätter garanterat utvecklingen många år till (jämför t.ex. en person som tränat hård löpning sedan barnsben och
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 19:23I boken "Born to run" pratas det ju om en undersökning av löpare i New York Marathon (eller dylikt). Där står det att den snabbaste "åldern" är vid typ 27-29. Efter det blir man långsammare för att vara tillbaks på samma tid som 19 åringen vid 63 år igen.
I boken "Born to run" pratas det ju om en undersökning av löpare i New York Marathon (eller dylikt). Där står det att den snabbaste "åldern" är vid typ 27-29. Efter det blir man långsammare för att vara tillbaks på samma tid som 19 åringen vid 63 år igen.
Quote from Funbeat user on 17 December 2011, 19:55Leif,
Det finns några förutsättningar förståss.
Om man börjar springa vid 35 så utvecklas man förståss.
Då kan ju förbättringen av löpningen mer än väl överstiga försämringen pga åldern.
Även born to run har ett antal förutsättningar.Det viktigaste frå
Leif,
Det finns några förutsättningar förståss.
Om man börjar springa vid 35 så utvecklas man förståss.
Då kan ju förbättringen av löpningen mer än väl överstiga försämringen pga åldern.
Även born to run har ett antal förutsättningar.
Det viktigaste frå
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 13:31Missade nästan att jag nyss gjort det jag startade tråden angående: på nyårsafton slog jag min ålder på milen då jag vid 46 års ålder gjorde 45:22 på milen.
Nu gäller det bara att hålla sig på rätt sida av den gränsen resten av livet (H)
Missade nästan att jag nyss gjort det jag startade tråden angående: på nyårsafton slog jag min ålder på milen då jag vid 46 års ålder gjorde 45:22 på milen.
Nu gäller det bara att hålla sig på rätt sida av den gränsen resten av livet (H)
Quote from Elias Engqvist on 3 January 2012, 15:03Det blir lättare då du blir äldre Peter - bara du håller igång träningen.
Skulle jag springa långsammare än 1 timme nu så hade något varit allvarligt fel!
Det blir lättare då du blir äldre Peter - bara du håller igång träningen.
Skulle jag springa långsammare än 1 timme nu så hade något varit allvarligt fel!
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 15:54Jo tricket är nog just att fortsätta träna. Annars går det fort utför.
Jo tricket är nog just att fortsätta träna. Annars går det fort utför.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 19:43"Jag tränar inte för att bli bättre - utan för att bli sämre.." Kjell Åström/Bengt Bedrup.
"Jag tränar inte för att bli bättre - utan för att bli sämre.." Kjell Åström/Bengt Bedrup.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 20:42typ +25 år..
typ +25 år..