Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 18:55Jimmy - nu har du fått många goda råd och jag vill bara önska dig lycka till!
Jimmy - nu har du fått många goda råd och jag vill bara önska dig lycka till!
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 18:58Jo, men nu har ju sprungit ett par långlopp själv och även sett Annica J trippa i mål på några tävlingar.....
Jo, men nu har ju sprungit ett par långlopp själv och även sett Annica J trippa i mål på några tävlingar.....
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 19:10Kolla här efter 5:30 ( mannen i vit och svart som vinkar till publiken). Där är det ingen smärta.
http://www.youtube.com/watch?v=KU_FhaQ2au8&feature=player_embedded#!
Sen finns ju citatet: " Bär din smärta i tysthet" men det är väl en annan diskussion.
Kolla här efter 5:30 ( mannen i vit och svart som vinkar till publiken). Där är det ingen smärta.
http://www.youtube.com/watch?v=KU_FhaQ2au8&feature=player_embedded#!
Sen finns ju citatet: " Bär din smärta i tysthet" men det är väl en annan diskussion.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 19:26Blev bara orolig att det kanske är så att kroppen inte klarar att hålla uppe smörjningen i lederna så länge, hade för mig att jag läst det/hört det på några ställen.
Då tar vi nya tag och siktar på fler maror.
Blev bara orolig att det kanske är så att kroppen inte klarar att hålla uppe smörjningen i lederna så länge, hade för mig att jag läst det/hört det på några ställen.
Då tar vi nya tag och siktar på fler maror.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 19:37Det ärnog sunt att låta bli att springa en mara innan man är tränad för det.
Det svåra med att springa en mara är ju inte att springa själva loppet utan att träna tillräcklligt för det.
Det ärnog sunt att låta bli att springa en mara innan man är tränad för det.
Det svåra med att springa en mara är ju inte att springa själva loppet utan att träna tillräcklligt för det.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 19:40När jag stod i Marathonsällskapets monter förra månaden så träffade jag en lång rad sega gummor och gubbar som sprungit 100 och fler maror vardera. Ingen av dem såg ut att behöva lämnas in på rundsmörjning.
När jag stod i Marathonsällskapets monter förra månaden så träffade jag en lång rad sega gummor och gubbar som sprungit 100 och fler maror vardera. Ingen av dem såg ut att behöva lämnas in på rundsmörjning.
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:08Håller med dig Micke typ....spring mer å oftare......kände mig en del stel i dag men när man kommer igång å går å efter kanske en liten stretch så känns det ju som vanligt. Körde bara den obligatoriska kilometern idag med typ 650 meters tillägg ....i morg
Håller med dig Micke typ....spring mer å oftare......kände mig en del stel i dag men när man kommer igång å går å efter kanske en liten stretch så känns det ju som vanligt. Körde bara den obligatoriska kilometern idag med typ 650 meters tillägg ....i morg
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:34Var det din första mara och om du inte har någon löparerfarenhet sedan tidigare så får du vara nöjd. Jag vet inte vad du förväntat dig, men efter 30 km brukar det kännas i kroppen. Det är en del av upplevelsen som gör att många tycker man gjort en prestat
Var det din första mara och om du inte har någon löparerfarenhet sedan tidigare så får du vara nöjd. Jag vet inte vad du förväntat dig, men efter 30 km brukar det kännas i kroppen. Det är en del av upplevelsen som gör att många tycker man gjort en prestat
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 20:59Kan också passa på att rekomedera att komplettera löpningen med lite styrketräning, speciellt ben och knän men också mage. Det gör att man klarar längre distanser utan (med mindre) smärta
Kan också passa på att rekomedera att komplettera löpningen med lite styrketräning, speciellt ben och knän men också mage. Det gör att man klarar längre distanser utan (med mindre) smärta
Quote from Funbeat user on 15 July 2012, 21:42Det tar tid innan det känns ok efter ett långpass, vare sig efter det är träning eller tävling.
Grunden är långpassen, på träning. När ett långpass känns bra kan man utöka det. Antingen springer man fortare eller så springer man längre. Det beror på i vi
Det tar tid innan det känns ok efter ett långpass, vare sig efter det är träning eller tävling.
Grunden är långpassen, på träning. När ett långpass känns bra kan man utöka det. Antingen springer man fortare eller så springer man längre. Det beror på i vi