Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSmåskaliga löplopp eftersökes
You need to log in to create posts and topics.

Vill du springa mitt i vintern så har du Sandsjöbacka Trail Marathon, med några olika distanser. Där har du ett välarrangerat lopp som behåller sin status och profil.

Ett småskaligt lopp, men man får hänga på låset för att få en plats.

Motsatsen till höga deltagaravgifter? 😉

Vilket område av Sverige är du egentligen intresserad av, Emma? Varje liten ort har ett lopp som kostar 1-200 kr, anledningen till att du inte har hört talas om dom är att de saknar marknadsföringsbudget, och att

Att man gillar gärdsgårdslopp behöver ju inte betyda att man ogillar storlopp. Jag tycker båda har sin tjusning. Några egentliga storlopp, möjligen frånsett Blodomloppet, har vi inte här på Gotland så vill man tävla regelbundet utan att resa bort och utan

Jag tycker som du, Emma. Har helt lagt ner storloppen och kör bara smålopp. Här i Skaraborg har vi en trevlig långloppscup, med lopp nästan varje helg (t.ex. ett terränglopp i Trollhättan på lördag): http://cupen.vfif.com/T%C3%A4vlingar.aspx?year=2014

Ett trevligt litet arrangemang: http://www.vansbromarathon.se/

Det jag tycker mig ha märkt när jag försökt locka lite nya själar till frälsning i något smålopp är att de som inte är rutinerade tävlingslöpare oroar sig för att vara för dåliga och inte smälta in i småloppens lite mer interna värld, där de flesta känner

Jag brukar gå in på nån klubbsida och kolla, där kan det finnas kalendrar med bra samlingar. Solvikingarna är ett bra exempel men de håller ju till på västkusten. Kanske nån lokal klubb för terränglöpning har en lista som passar dig bättre. ´Brukar även k

Roslagsbro loppet nu på söndag arrangeras av Roslagsbro IF.
Stadslppet i Östhammar maj
Sandbroloppet i Björklinge augusti
Kyrksvängen i Börje augusti
Bore Cup vinter tävling med 4 deltävlingar.

Vansbro marathon är jättetrevlig.
Småskaligt, men ändå med en del folk på sina ställen utmed banan som går på stigar, grusvägar och nerlagda banvallar.
Passar perfekt då man kanske ändå är itrakterna för att simma senare i veckan.

Som flera redan rekommenderat är Vansbro marathon hur mysigt som helst med fäbodar där småtjejer langar iskallt källvatten och fantastisk stämning i vacker natur.
Men rekommenderar Björnlunken i Kungsör som är ett fint klubbarrangerat småskaligt lopp med