Quote from Guest on 16 November 2008, 19:53Hej,
Skall cykla tjejvätter för första gången nästa år och har fått rådet att använda en så smal och så hård sadel som möjligt. Vad gör det egentligen för skillnad, förutom stoppningen?
Hej,
Skall cykla tjejvätter för första gången nästa år och har fått rådet att använda en så smal och så hård sadel som möjligt. Vad gör det egentligen för skillnad, förutom stoppningen?
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:03hej!! bästa tipset är att du uppsöker en cykel handlare och mäter av din sitt yta sen beställer du sadel efter dig.. vet att specialized har sadlar efter sitt bredd. har en till min mtb..
hej!! bästa tipset är att du uppsöker en cykel handlare och mäter av din sitt yta sen beställer du sadel efter dig.. vet att specialized har sadlar efter sitt bredd. har en till min mtb..
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:04Satsa på en hård sadel som bara är så bred att dina sittben får plats, så smal som möjligt efter din fysik alltså. Då kommer du njuta hela loppet.
Satsa på en hård sadel som bara är så bred att dina sittben får plats, så smal som möjligt efter din fysik alltså. Då kommer du njuta hela loppet.
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:10Med eller utan smärta. Testa sadeln på ett femtimmarspass innan VR.
Med eller utan smärta. Testa sadeln på ett femtimmarspass innan VR.
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:20Håller med. Jag hade en för bred sadel en gång, och smärtan på insidan låren var inte rolig!
Hård och smal sadel är det som gäller. Dessutom så slät och fri från sömmar och andra kanter som möjligt. På tok för många sadlar har sydda dekorsömmar mitt i de
Håller med. Jag hade en för bred sadel en gång, och smärtan på insidan låren var inte rolig!
Hård och smal sadel är det som gäller. Dessutom så slät och fri från sömmar och andra kanter som möjligt. På tok för många sadlar har sydda dekorsömmar mitt i de
Quote from Rasmus Olsson on 16 November 2008, 20:21Smal bred hård mjuk, det avgör dit arsle.
Hur bred beror på avståndet mellan dina sittknölar. Det är sittknölarna du ska sitta på - de heter ju så - och en mjuk sadel gör att du sjunker ned och mjukdeleran tar emot din kroppstyngd. Varvid du för ont i ar
Smal bred hård mjuk, det avgör dit arsle.
Hur bred beror på avståndet mellan dina sittknölar. Det är sittknölarna du ska sitta på - de heter ju så - och en mjuk sadel gör att du sjunker ned och mjukdeleran tar emot din kroppstyngd. Varvid du för ont i ar
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:37115g njutning
BILD:http://4cycles.de/images/axus_sattel.jpg
115g njutning
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:43Här är grejor för alla arschleen.
http://www.brooksengland.com/shop/shopProducts.aspx?cat=uid-20060406.155014.027.2411-4-00FFEA1705FF--------------------2
Här är grejor för alla arschleen.
http://www.brooksengland.com/shop/shopProducts.aspx?cat=uid-20060406.155014.027.2411-4-00FFEA1705FF--------------------2
Quote from Rasmus Olsson on 16 November 2008, 20:53David, nu börjar vi snacka! Min absolut sköanste sadel är min Brooks. Stenhård lädersadel utan stoppning, tror det är en Proffesionell, köpte den begagnad, så jag är inte säker. Hade en Swift ett tag, men den var lite för smal. Eller kanske jag inte han s
David, nu börjar vi snacka! Min absolut sköanste sadel är min Brooks. Stenhård lädersadel utan stoppning, tror det är en Proffesionell, köpte den begagnad, så jag är inte säker. Hade en Swift ett tag, men den var lite för smal. Eller kanske jag inte han s
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 20:57Du cyklar för lite om det tar ett år. Det räcker med en tre-fyrahundra mil.
Förslagsvis på vintern.
Du cyklar för lite om det tar ett år. Det räcker med en tre-fyrahundra mil.
Förslagsvis på vintern.