Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 07:49Har du exakt samma geometri i ramen? Annars får du ändra tillbaka så du har samma sittställning.
Har du exakt samma geometri i ramen? Annars får du ändra tillbaka så du har samma sittställning.
Quote from Fredric Lagerström on 17 November 2008, 08:08Man gör klokt i att utgå från sin egen bakdel.
En cykelhandlare sa till mej att "sadlarna med fördjupning i mitten är för killar"
Enl honom har killar en blodåder i ljumsken som får friare flöde med sådan sadel,
man kan få domningar i benen annars.
Har en
Man gör klokt i att utgå från sin egen bakdel.
En cykelhandlare sa till mej att "sadlarna med fördjupning i mitten är för killar"
Enl honom har killar en blodåder i ljumsken som får friare flöde med sådan sadel,
man kan få domningar i benen annars.
Har en
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 08:14Hålet i mitten är till för att minska trycket på nerverna i det området. Har inget med blodflöde att göra. Utan hål kan det lätt domna i korven. För mig är det enormt viktigt. Jag får utan undantag total bortdomning efter en halvtimme i sadeln om jag inte
Hålet i mitten är till för att minska trycket på nerverna i det området. Har inget med blodflöde att göra. Utan hål kan det lätt domna i korven. För mig är det enormt viktigt. Jag får utan undantag total bortdomning efter en halvtimme i sadeln om jag inte
Quote from Fredric Lagerström on 17 November 2008, 08:16Ja nerv var det kanske han sa, det är några år sedan jag hörde det...
Tack Rasmus.
Ja nerv var det kanske han sa, det är några år sedan jag hörde det...
Tack Rasmus.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 08:17Är det inte dumt att sitta på pungen?
Är det inte dumt att sitta på pungen?
Quote from Fredric Lagerström on 17 November 2008, 08:23Jag kan nog fortasätta med min plattsadel då. Har inte känt nämnvärt
av det problemet du beskriver Rasmus. Men byter jag så blir det till en med fördjupning.
Jag kan nog fortasätta med min plattsadel då. Har inte känt nämnvärt
av det problemet du beskriver Rasmus. Men byter jag så blir det till en med fördjupning.
Quote from Lena O on 17 November 2008, 08:29det har aldrig dömnat bort någonstans i mitt kropp för att det vart tryck på en nerv fast riktigt obekvämt var det. Däremot om blodflödet hindras dömnar det bort.
det har aldrig dömnat bort någonstans i mitt kropp för att det vart tryck på en nerv fast riktigt obekvämt var det. Däremot om blodflödet hindras dömnar det bort.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 08:41Nej, domnar det är det nerver som är i kläm. Blodflödet hindras aldrig så mycket att det domnar.
Nej, domnar det är det nerver som är i kläm. Blodflödet hindras aldrig så mycket att det domnar.
Quote from Rasmus Olsson on 17 November 2008, 09:24Haha, mitt första test med sadel i hål var en katastrof. Fel sadel helt enkelt. Efter 30 min var jag så bortdomnad att jag var tvungen att se efter om jag höll i nåt när jag kissade. Andra testet var med en Selle Itala Prolink. Efter 10 minuter var jag tv
Haha, mitt första test med sadel i hål var en katastrof. Fel sadel helt enkelt. Efter 30 min var jag så bortdomnad att jag var tvungen att se efter om jag höll i nåt när jag kissade. Andra testet var med en Selle Itala Prolink. Efter 10 minuter var jag tv
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 14:03att tjejer ofta vill ha sadlar med lite bredare bakdel än killar beror väl normalt inte alls på att att ändan är bredare utan på en önskan om att sitta mera upprätt/längre bak på sadeln för att lätta trycket på framstjärten...
att tjejer ofta vill ha sadlar med lite bredare bakdel än killar beror väl normalt inte alls på att att ändan är bredare utan på en önskan om att sitta mera upprätt/längre bak på sadeln för att lätta trycket på framstjärten...