Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 20:43Inga cykelbyxor!!!!
Har jag inte fått skavsår innan så kommer det garanterat 🙂
Inga cykelbyxor!!!!
Har jag inte fått skavsår innan så kommer det garanterat 🙂
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 17:19Hej - jag med trainer/landsvägsfrågan för ett tag sedan (då jag "kapade" ville jag vänta tills det lugnat ner sig igen).
David: Samma ramgeometri som den gamla cykeln. Tolkar ditt svar som att det inte ska vara någon skillnad i sittkänsla vare sig man k
Hej - jag med trainer/landsvägsfrågan för ett tag sedan (då jag "kapade" ville jag vänta tills det lugnat ner sig igen).
David: Samma ramgeometri som den gamla cykeln. Tolkar ditt svar som att det inte ska vara någon skillnad i sittkänsla vare sig man k
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 18:34Har du samma vevarmslängd, pedaler, skor spurtklossar?
Allt spelar in.
Har du samma vevarmslängd, pedaler, skor spurtklossar?
Allt spelar in.
Quote from Jonas Täng on 18 November 2008, 19:26Celos har du hunnit skaffa sadel ännu? Jag kör med tjejsadel, på racern har jag specialized dolce som finns t.ex. här: https://evaldsmtb.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&ProdID=10819&cat=652
Finns billigare varianter också på samma tema. Hål
Celos har du hunnit skaffa sadel ännu? Jag kör med tjejsadel, på racern har jag specialized dolce som finns t.ex. här: https://evaldsmtb.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&ProdID=10819&cat=652
Finns billigare varianter också på samma tema. Hål
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 19:34Sara: Tack för tipset, den skall jag titta närmare på.
Diskuterade med sambon om detta och det visar sig att även han haft detta problem vid något tillfälle. Han hade en fundering om att byxorna inte satt åt ordentligt och det då skulle bli större frikti
Sara: Tack för tipset, den skall jag titta närmare på.
Diskuterade med sambon om detta och det visar sig att även han haft detta problem vid något tillfälle. Han hade en fundering om att byxorna inte satt åt ordentligt och det då skulle bli större frikti
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 20:54David:
Allt utom komponentgrupp ska vara samma (Trek 1.7 istället för Trek 1.5).
Har kollat igenom inställningen och hittat saker som nästan är för pinsamma för att nämna:
sadeln tiltad för mycket framåt.
sadeln ej centrerad, pekade åt höge.,
När detta
David:
Allt utom komponentgrupp ska vara samma (Trek 1.7 istället för Trek 1.5).
Har kollat igenom inställningen och hittat saker som nästan är för pinsamma för att nämna:
sadeln tiltad för mycket framåt.
sadeln ej centrerad, pekade åt höge.,
När detta
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 07:16Då tar vi en liten uppdatering på problemet...
Behåringen är borta - det hjälpte inte.
Ändrade vinkeln lite - hjälpte inte heller.
Bytte till ett par tajtare byxor - nix.Åkte till CykelCity och lånade en provsadel. Det blev en Selle Italia som är betyd
Då tar vi en liten uppdatering på problemet...
Behåringen är borta - det hjälpte inte.
Ändrade vinkeln lite - hjälpte inte heller.
Bytte till ett par tajtare byxor - nix.
Åkte till CykelCity och lånade en provsadel. Det blev en Selle Italia som är betyd