Quote from Rasmus Olsson on 16 November 2008, 20:59Sa ju att den blev stulen. Efter 2 veckor...
Sa ju att den blev stulen. Efter 2 veckor...
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 21:09Som sagt, ingen annan än du själv kan avgöra vad som passar dig.
Råd som "välj en smal och hård" betyder inget annat för den som ger det rådet.
Vi är alla olika, även i baken 🙂Det enda vettiga rådet man kan ge är att du måste prova en sadel.
En del cy
Som sagt, ingen annan än du själv kan avgöra vad som passar dig.
Råd som "välj en smal och hård" betyder inget annat för den som ger det rådet.
Vi är alla olika, även i baken 🙂
Det enda vettiga rådet man kan ge är att du måste prova en sadel.
En del cy
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 23:58Som vanligt är det bara killar som svarar och då blir svaret en smal och hård sadel, men eftersom du pratar om tjejvättern så utgår jag från att det sitter en tjejrumpa på din bakdel och då blir dessa smala sadlars förespråkare troligtvis ganska ointressa
Som vanligt är det bara killar som svarar och då blir svaret en smal och hård sadel, men eftersom du pratar om tjejvättern så utgår jag från att det sitter en tjejrumpa på din bakdel och då blir dessa smala sadlars förespråkare troligtvis ganska ointressa
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 00:01"Det ända vettiga rådet..."
Klockren felskrivning i den här tråden!
"Det ända vettiga rådet..."
Klockren felskrivning i den här tråden!
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 06:13Tack för alla svar. Vad skulle man göra utan er!
Jag har idag en Specialized Ariel (tror jag den heter) som är efter mina sittbensmått (155mm). Problemet är att jag efter 3,5-4 mil får väldigt ont precis i övergånen mellan ben och mjukdelar där innerbens
Tack för alla svar. Vad skulle man göra utan er!
Jag har idag en Specialized Ariel (tror jag den heter) som är efter mina sittbensmått (155mm). Problemet är att jag efter 3,5-4 mil får väldigt ont precis i övergånen mellan ben och mjukdelar där innerbens
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 06:33Fel vinkel eller sittställning?
Avståndet till styret?
Fel vinkel eller sittställning?
Avståndet till styret?
Quote from Rasmus Olsson on 17 November 2008, 06:50Nu generaliserar du Charlotta! Inte alla flera gav rådet smal och hård. Hmpf....
Som David påpekar är även sadelns placering i längsled och höjdled samt vinkel väldigt viktigt. På spinningen ser jag många som skjutit sadeln längst bak, sen nästan hänger
Nu generaliserar du Charlotta! Inte alla flera gav rådet smal och hård. Hmpf....
Som David påpekar är även sadelns placering i längsled och höjdled samt vinkel väldigt viktigt. På spinningen ser jag många som skjutit sadeln längst bak, sen nästan hänger
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 07:35Smal och hård betyder "så smal som möjligt med hänsyn till sittbenens mellanrum i sidled, och med så lite stoppning som man kan tänka sig" i mitt fall, och jag vågar nog påstå att det är ett råd som gäller alla, oavsett kön, kroppsform och ålder. Att det
Smal och hård betyder "så smal som möjligt med hänsyn till sittbenens mellanrum i sidled, och med så lite stoppning som man kan tänka sig" i mitt fall, och jag vågar nog påstå att det är ett råd som gäller alla, oavsett kön, kroppsform och ålder. Att det
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 07:40Det är så med empirisk vetenskap.
Det är så med empirisk vetenskap.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 07:45Jag vill gärna höra lektionen om hur sadeln ska vara!!
Jag undrar också om det normalt känns annorlunda på trainer...
Jag har "fått" ny cykel efter att ha kraschat den förra - dock samma sadel och mig veterligen samma montering (tog aldrig bort den från s
Jag vill gärna höra lektionen om hur sadeln ska vara!!
Jag undrar också om det normalt känns annorlunda på trainer...
Jag har "fått" ny cykel efter att ha kraschat den förra - dock samma sadel och mig veterligen samma montering (tog aldrig bort den från s