Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla!

Sitter här och läser alla kloka smarta inlägg av alla er visa löpare och tänkte att det är nu dags att jag slänger ut min sista livlina....

Jag har tränat löpning i snart två år och det är verkligen superkul. Har hunnit med några tävlingar. Al

Jag blev kraftigt illamående efter Midnattsloppet, mitt första 10 km lopp. Så om nån vet svaret vore det mycket intressant.

Psykisk överansträngning kopplad till fysisk dito.
Springer alltså 22 km på 2 h.....det är väl jättebra,,,kanontid etc etc...
Varför vill du springa fortare?????????????
Kroppen vill det ju inte å reagerar..????????
Svar om du svarar i din låda om du vill

Oj, det skulle ju inte vara en glad gubbe framför 🙂

Kjell: Tack för svaret men... jag har ju liksom mått bra under loppet och varit i mål en timme och 20 minuter när illamåendet kommer!?!? Så hur skulle jag veta under loppet när jag sprang att jag spra

Är Du yr eller ostadig när Du börjar må illa?

Tappar blodtryck, lite typ nästan svimmar, måste sätta Dig, när Du börjar må illa?

Känner Du Dig kall (efter att ha varit varm och "svalnat" efter loppet)? Kall om fötter, ben, händer...?

"Är Du yr eller ostadig när Du börjar må illa? Tappar blodtryck, lite typ nästan svimmar, måste sätta Dig, när Du börjar må illa?"

Inte yr/ostadig egentligen men det känns ju bättre att ligga/sitta om man mår väldigt illa så man kan slappna av. Blodtryck

Ålder, vikt och längd ungefär?

Och när vi ändå är igång -- hur mycket brukar Du dricka när Du springer? Man brukade tidigare uppmana folk att dricka *mycket*. Men en och annan drack FÖR mycket, och liksom spädde ut salterna i kroppen och fick problem av

Ålder: 34
Vikt: 50
Längd: 162

Eftersom jag från början trodde det var dryckesintaget som var fel har jag labbat lite med detta så det är lite svårt att svara på hur jag brukar göra.

Men typiskt på en halvmara i svalt väder så dricker jag kanske tre mugg

Ansträningsutlöst migrän? Nej jag vet inte.

Jag kan i alla fall berätta vad jag brukar råka ut för ibland. Om jag inte dricker regelbundet under en tävling som är 15 km eller längre och tar i allt så brukar jag få huvudvärk efteråt, dock inte i närheten

Hmm, tre muggar och mat på andra halvan verkar vettigt. (Fast mat behövs det?)