Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I mitt fall tror jag inte på lågt blodsocker. Jag har provat både att låta bli att äta, och att äta och dricka efter målgång. Ingen skillnad, annat än mängden spyor efter...

Redigering: Tror inte heller att laktat är boven i dramat. Vid d tillgång til

Johan X:
OK, så lågt blodsocker stämmer inte med symtomen nej. Min tanke var dock att jag av nån anledning inte lyckades ta upp nån energi ur sportdryck. Eller nåt.

Symtomen stämmer ju bättre på lactacidos - men borde den isåfall inte komma under loppet

Finns det nån som mår bra efter en mara?

Migränanfall efter en dag då man ansträngt sig både fysiskt och mentalt har jag livslång erfarenhet av. För mig har liknande symptom tex dykt upp efter att jag tävlat i distansritt (tänk Maraton/Ultra fast till häst). Hade jag inte haft chaufför med mig s

Din egen blick för det hela är nog bra tror jag.

Nånting händer under ca två timmar eller längre, som ger problem efter tre timmar. Det kanske är nåt som tar slut (glykogen, blodsocker?) eller kanske det är nåt som bildas (mjölksyra?). Dett händer vid ga

Mjölksyre"förgiftning" tror jag drabbar främst 400m löpare, där kroppen verkligen gjort allt för att få den att sluta springa genom att i det närmsta paralysera benmusklerna (telefonstolpar).

Då brukar man drabbas av illamående, synrubbningar/ljuskänslig