Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Haha, ja en kokt med bröd brukar jag ta vid 10 km 😉
Nej men typ en halv energibar eller typ nåt de delar ut... 🙂

Jonas har en poäng med nåt migränliknande. Vissa former av migrän brukar komma när man slappnar av (vanligt, typ på söndagar), i många fall är det så enkelt som att man har klämt in en nerv som går genom nackmuskeln när man varit spänd i nacke och axlar.

Har inte svar på din fråga men kan berätta om liknande erfarenhet. Jag gick 3 mil på exakt 6 timmar utan mat, men hade lite vatten. Hade ingen kunskap om träning överhuvudtaget, lol. När jag kom hem åt jag mat, efter maten blev jag sjukt illamående typ dö

Tack för svar.

Johan X: Jag har också läst om blodtrycksfall som kan inträffa ofta ganska snart efter målgång. Dock stämmer det ju inte riktigt på mig som sagt... jag har provat ligga med benen högt vid "anfallet" och visst är det skönt men det hjälper e

Varför går du inte till en idrottsläkare?

Oj. Idrottsläkare? Tror du de kan göra nåt? Har knappt varit hos en vanlig läkare i mitt liv... Vart går man då?

Jag är nog rädd de att de ska säga att jag inte ska springa så långt/hårt om jag mår dåligt av det 🙁
Det har tagit mycket kraft bara att st

Att lägga sig ner en stund lättar säkert när man väl mår illa, jag tänkte mer att det kanske kunde förebygga problemen.

Mjölksyran stör kroppen. Det bildas alltid ganska mycket mjölksyra när vi springer, men levern hinner i regel med att göra tillbaka de

Jag har nog haft detta problemet. Varje år efter GöteborgsVarvet var det samma sak: När jag kommit hem och pustat ut lite, blev jag illamående, blek och frusen. Kunde inte äta och dricka nånting utan att genast spy upp det.

Min teori är att det är myck

Rent spontant när jag läste symptomen så känns det som att du får lågt blodsocker.
Jag känner samma sak när jag får "känning". Jag har diabetes och IOM träning så kan det bli lite nu och då som jag får sådana.
Jag brukar känna en stickande känsla i händer

Susses sceanrio känner jag igen. Jag mår i princip alltid illa efter cirka 3-4 timmar och längre. I alla fall om jag a) kör lite för fort ( = alltid!) och b) inte lyckas äta/dricka tillräckligt (= ofta).
Jag utgår ifrån att det beror på att jag anstränge