Quote from Guest on 9 October 2010, 16:32Som entusiastisk nybörjarjoggare var jag mycket nöjd med mig själv när jag i måndags sprungit en mil för första gången. Fem dagar senare är jag inte lika belåten, eftersom jag haft ont i höfterna sedan dess och vaggar som en anka när jag ska försöka sprin
Som entusiastisk nybörjarjoggare var jag mycket nöjd med mig själv när jag i måndags sprungit en mil för första gången. Fem dagar senare är jag inte lika belåten, eftersom jag haft ont i höfterna sedan dess och vaggar som en anka när jag ska försöka sprin
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 16:42Ta en kort testrunda, spring 2-3 kilometer i lugnt tempo och känn hur det känns. Sedan stretchar du både gluteus maximus, gluteus medius och höftböjaren ordentligt (det är de muskler jag vet som kan påvärka höft/bäcken att dra sig i fel läge.
Kanske nån a
Ta en kort testrunda, spring 2-3 kilometer i lugnt tempo och känn hur det känns. Sedan stretchar du både gluteus maximus, gluteus medius och höftböjaren ordentligt (det är de muskler jag vet som kan påvärka höft/bäcken att dra sig i fel läge.
Kanske nån a
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 16:44Mina höftproblem verkar bli bättre av att stretcha framsida lår, när jag ser till att det känns i övre/yttre delen...
Mina höftproblem verkar bli bättre av att stretcha framsida lår, när jag ser till att det känns i övre/yttre delen...
Quote from Catharina Brattlin on 9 October 2010, 17:05"Liggande twist" är en yogaövning, som brukar hjälpa om man har värk i höfterna efter en större belastning. I övningen engageras hela rygg-och sätespartiet, men är inte en stretchövning i den bemärkelsen. Utan mer en upplåsning av spända muskler. Man måst
"Liggande twist" är en yogaövning, som brukar hjälpa om man har värk i höfterna efter en större belastning. I övningen engageras hela rygg-och sätespartiet, men är inte en stretchövning i den bemärkelsen. Utan mer en upplåsning av spända muskler. Man måst
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 17:07Såhär?
BILD:http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.20491/Image/Rygg.jpg
Den är skön tycker jag. Gör den på morgonen innan jag kliver upp om jag kommer ihåg det...Google hittade bilden här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.
Såhär?
BILD:http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.20491/Image/Rygg.jpg
Den är skön tycker jag. Gör den på morgonen innan jag kliver upp om jag kommer ihåg det...
Google hittade bilden här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.
Quote from Catharina Brattlin on 9 October 2010, 17:20Ja, precis. 🙂
Jag var helt bombad i mina höfter i somras efter allt gående och stående på Disneyworld i fyra dagar. Minsta försök till löpning ledde till enorma smärtor från länden ner i vaderna. Kom att tänka på min yoga och körde några delar (de jag
Ja, precis. 🙂
Jag var helt bombad i mina höfter i somras efter allt gående och stående på Disneyworld i fyra dagar. Minsta försök till löpning ledde till enorma smärtor från länden ner i vaderna. Kom att tänka på min yoga och körde några delar (de jag
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 21:26Tusen tack för svar!
Ska försöka i morgon igen, på min vanliga femkilometersrunda, fast börja med en kilometers promenad.
OM det skulle gör ont - tycker ni jag ska sluta springa eller ska jag uthärda om det inte gör jätteont? Lite ont i benen brukar jag h
Tusen tack för svar!
Ska försöka i morgon igen, på min vanliga femkilometersrunda, fast börja med en kilometers promenad.
OM det skulle gör ont - tycker ni jag ska sluta springa eller ska jag uthärda om det inte gör jätteont? Lite ont i benen brukar jag h
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 00:09Du har väl bara vanlig träningsvärk? När jag drar igång med nåt nytt så brukar träningsvärken sitta i länge, vid sällsynta tillfällen i mer än en vecka.
Stretchandets vara eller icke vara finns det en lång tråd om här i "Löpning". Själv är jag "astretchi
Du har väl bara vanlig träningsvärk? När jag drar igång med nåt nytt så brukar träningsvärken sitta i länge, vid sällsynta tillfällen i mer än en vecka.
Stretchandets vara eller icke vara finns det en lång tråd om här i "Löpning". Själv är jag "astretchi
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 14:33Efter fem dagar övergick det som i början kändes som vanlig träningsvärk till molande värk på en punkt i högra höften, det började göra ont att gå i trappor och benet ville liksom inte vara med. Igår tänkte jag ändå att jag skulle prova att springa lite.
Efter fem dagar övergick det som i början kändes som vanlig träningsvärk till molande värk på en punkt i högra höften, det började göra ont att gå i trappor och benet ville liksom inte vara med. Igår tänkte jag ändå att jag skulle prova att springa lite.
Quote from Catharina Brattlin on 11 October 2010, 15:26Piriformissyndrom. Även kallat falsk ischias.
Tycker jag det låter som.
Piriformissyndrom. Även kallat falsk ischias.
Tycker jag det låter som.