Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnöpligt
You need to log in to create posts and topics.

Tack för den diagnosen. Vad gör man åt sånt? Längtar ut - tror du en promenad längs den vanliga femkilometersrundan gör till eller från?

Det är ingen diagnos. Det är en gissning. Diagnoser kan inte göras via internet och Sylvia skulle inte komma på idén att försöka, det är hon för klok för.

Låter ganska likt det jag fick för ett antal år sedan. Började stretcha ITB-senan och sedan var det bra. Övningen ovan skulle funka men det finns andra bra om du söker på "ITB-senan och stretch". Ingen diagnos detta heller men värt ett försök?

Stretcha t

ja stretcha höftböjarna ligg på ett bord på rygg tex låt dit ena ben vara rakt och falla ner mot golvet det andra böjer du o drar mot bröstkorgen så säga så dom går isär.. har du en vän så kan den hjälpa dig o pressa isär.. finns fler stretchövningar

Christers tips låter lite makabert - såga så dom går isär. Dessutom säger du inte hur man ska ligga...det är faktiskt ganska svårt att förstå.

Edit (brukar man skriva då man ändrar så att det blir ordning o reda): Nu har ovanstående Christer ändrat sitt

Jag förstod att det inte var en diagnos, du kan vara helt lugn;)

En tredje Krister på rad!

BILD:http://aktivtraning.se/files/bonnier-atr/imagecache/original/knaeleren.jpg

Rotera bilden 90 grader medurs och tänk dig ett bord under ryggen.

EDIT: Det hann med en Anne emellan inläggen! 🙂

OK, den bilden fattar jag - tack!
Om det gör ont, ska jag strunta i det och stretcha ändå? Har faktiskt sluppit såna här krämpor hittills i livet och känner mig inte alls mentalt beredd;)

Även jag känner igen det Anne beskriver och stretch har inte hjälpt mig särskilt mycket.. Så, ja, det är onekligen svårt att ge tips via the internetzz

Jag tror inte heller så mycket på stretch heller utan ta det lugnt ett tag. Rör på dig men hoppa/spring inte! Det går troligen över inom ett vecka!