Quote from Guest on 17 February 2008, 19:41Hej! Tänkte höra med er hur hårt ni snörar skorna inför en löprunda? Kan känningar i benhinnorna ha något samband med hur hårt skorna sitter? Min far snörar alltid hårt som tusan medan mamma inte drar fullt så hårt. Hon och jag kan trampa ur skorna utan a
Hej! Tänkte höra med er hur hårt ni snörar skorna inför en löprunda? Kan känningar i benhinnorna ha något samband med hur hårt skorna sitter? Min far snörar alltid hårt som tusan medan mamma inte drar fullt så hårt. Hon och jag kan trampa ur skorna utan a
Quote from Jonas Täng on 17 February 2008, 19:51just benhinnorna vet jag inte om jag känt någon koppling till skosnörena av. Men jag brukar få ont över fotryggen med vanlig snörning. I stället snör jag skorna så snörena går parallellt över foten. På den här sidan finns massor med info om olika sätt att
just benhinnorna vet jag inte om jag känt någon koppling till skosnörena av. Men jag brukar få ont över fotryggen med vanlig snörning. I stället snör jag skorna så snörena går parallellt över foten. På den här sidan finns massor med info om olika sätt att
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 20:15Nu kan jag inte det här så bra men om jag snörar på mig dojorna för hårt så drar det över de fästen/senor som ansluter till Tibialis Anterior. och det är den muskeln som "styr" om du får ont i benhinnan eller inte ( mer eller mindre ). samtidigt måste sko
Nu kan jag inte det här så bra men om jag snörar på mig dojorna för hårt så drar det över de fästen/senor som ansluter till Tibialis Anterior. och det är den muskeln som "styr" om du får ont i benhinnan eller inte ( mer eller mindre ). samtidigt måste sko
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 21:07det finns fyra skador som brukar kallas benhinne inflamation, varav en faktiskt är just benhinne inflamation.
väldigt viktigt attfå reda på vilken av dem man har eftersom behandlingar och åtgärder skiljer sig drastiskt åt för de olika tillstånden.själv
det finns fyra skador som brukar kallas benhinne inflamation, varav en faktiskt är just benhinne inflamation.
väldigt viktigt attfå reda på vilken av dem man har eftersom behandlingar och åtgärder skiljer sig drastiskt åt för de olika tillstånden.
själv
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 21:18Det som är viktigt är att hälen verkligen sitter fast, därför kan det vara bra att kolla snörningen. och ett av symptomen härrör till det jag beskrev.
Jessica, jag är intresserad av de fyra olika som kan kallas benhinneinflammation, kan du upplysa mig.Ja
Det som är viktigt är att hälen verkligen sitter fast, därför kan det vara bra att kolla snörningen. och ett av symptomen härrör till det jag beskrev.
Jessica, jag är intresserad av de fyra olika som kan kallas benhinneinflammation, kan du upplysa mig.Ja
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 21:26jupp här kommer de:
*periostit= inflamation av benhinnan som sitter runt tibia (skenbenet)
*compartmentsyndrom= minskad elacticitet av bindvävshinnorna runt muskler och/eller muskelrgrupper i underbenet
*tibialis posteriortendinit= muskel på insidan, som
jupp här kommer de:
*periostit= inflamation av benhinnan som sitter runt tibia (skenbenet)
*compartmentsyndrom= minskad elacticitet av bindvävshinnorna runt muskler och/eller muskelrgrupper i underbenet
*tibialis posteriortendinit= muskel på insidan, som
Quote from Lotta Lindström on 17 February 2008, 21:34Finns det nåt sätt att stärka "tibialis posterior" eller är det bara skynda långsamt som gäller?
Finns det nåt sätt att stärka "tibialis posterior" eller är det bara skynda långsamt som gäller?
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 21:41absolut kan man det.
har man redan ont i den så är det exentrisk träning som gäller. alltså att man har motståndet på tillbaka vägen och inte när man kortar av muskeln.
gummiband är bra till det här.tibialis posterior gör rörelsen att vinkla foten innåt
absolut kan man det.
har man redan ont i den så är det exentrisk träning som gäller. alltså att man har motståndet på tillbaka vägen och inte när man kortar av muskeln.
gummiband är bra till det här.
tibialis posterior gör rörelsen att vinkla foten innåt
Quote from Stina Wahlen on 17 February 2008, 21:43Tack så jättemycket för alla snabba svar! Jag ska nog mixtra lite med snörningen imorgon och se om det känns bättre, annars får jag nog kolla upp mina benhinnor "på riktigt"!
Tack så jättemycket för alla snabba svar! Jag ska nog mixtra lite med snörningen imorgon och se om det känns bättre, annars får jag nog kolla upp mina benhinnor "på riktigt"!
Quote from Funbeat user on 17 February 2008, 21:47Mitt lilla problem som jag numer har hyfsad kontroll över. Varför var det inte med?...
Mitt lilla problem som jag numer har hyfsad kontroll över. Varför var det inte med?...