Quote from Guest on 23 August 2010, 21:06Nu är jag övertygad, det kommer aldrig att fungera. Dom flesta vill springa sitt lopp fort, så dom springer på vänster sida. Nästan ingen vill bli omsprungen så dom försöker öka när detta håller på att ske. Som ni kanske förstår så tycker jag att själv få
Nu är jag övertygad, det kommer aldrig att fungera. Dom flesta vill springa sitt lopp fort, så dom springer på vänster sida. Nästan ingen vill bli omsprungen så dom försöker öka när detta håller på att ske. Som ni kanske förstår så tycker jag att själv få
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 21:16Jag tycker också det är rätt fantastiskt att man seedar sig själv till en startgrupp där man tror att man skall springa på ca 40 minuter och sedan går in i mål på timmen istället.
Men men, detta är människan i ett nötskal. Bara JAG får komma först så bli
Jag tycker också det är rätt fantastiskt att man seedar sig själv till en startgrupp där man tror att man skall springa på ca 40 minuter och sedan går in i mål på timmen istället.
Men men, detta är människan i ett nötskal. Bara JAG får komma först så bli
Quote from Bengt Askerfelt on 24 August 2010, 07:04Det är väl lika fel att springa om på höger sida som att springa till vänster fast man är långsam?
Som snigel (sprang inte) kan jag berätta att mina övriga snigelvänner, som sprang Midnattsloppet, anmälde sig till den tidigaste startgrupp de kunde efters
Det är väl lika fel att springa om på höger sida som att springa till vänster fast man är långsam?
Som snigel (sprang inte) kan jag berätta att mina övriga snigelvänner, som sprang Midnattsloppet, anmälde sig till den tidigaste startgrupp de kunde efters
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 08:36I lopp som Midnattsloppet är ju hela grejen att det är lika mycket folkfest som tävling. Alla vet att det kommer att vara trångt ute på banan.
Om man eftersträvar en bra och snabb resa utan trängsel så finns det mängder med smålopp att anmäla sig till.
I lopp som Midnattsloppet är ju hela grejen att det är lika mycket folkfest som tävling. Alla vet att det kommer att vara trångt ute på banan.
Om man eftersträvar en bra och snabb resa utan trängsel så finns det mängder med smålopp att anmäla sig till.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:33Ibland tänker jag att det borde ju vara tvärtom, de snabbaste startar SIST. Fundera själva om ni inte varit med om det, hur kul är det att starta ungefär när de första går i mål, sedan harva harva och ändå inte hinna före repen? Eller upptäcka att allt hå
Ibland tänker jag att det borde ju vara tvärtom, de snabbaste startar SIST. Fundera själva om ni inte varit med om det, hur kul är det att starta ungefär när de första går i mål, sedan harva harva och ändå inte hinna före repen? Eller upptäcka att allt hå
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:47En av tjusningarna med tävling är väl just att få springa om lite folk ;)? Om det sen sker till höger eller vänster är ju knappast hela världen, folk springer ju ungefär som de kör bil, så ofta är ju därför högerfilen tom, och därmed snabbast, som på de t
En av tjusningarna med tävling är väl just att få springa om lite folk ;)? Om det sen sker till höger eller vänster är ju knappast hela världen, folk springer ju ungefär som de kör bil, så ofta är ju därför högerfilen tom, och därmed snabbast, som på de t
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:29Klart det är så Tomas.
Vad jag menar är att det inte fungerar att säga att långsamma löpare ska hålla till höger, vadå långsam? Det beror nog vem man jämför med, jämfört med farmor är jag jätte snabb jämfört med Haile så....
Men jag önskar en lite mer öd
Klart det är så Tomas.
Vad jag menar är att det inte fungerar att säga att långsamma löpare ska hålla till höger, vadå långsam? Det beror nog vem man jämför med, jämfört med farmor är jag jätte snabb jämfört med Haile så....
Men jag önskar en lite mer öd
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 10:29Det optimala är väl att allas förutsättningar och ambitioner kan tillgodoses så långt som möjligt. Ett seedingsystem ser ju i förlängningen till att de med högre ambitioner kan få ge sitt allt på samma sätt som de med en mer avslappnad inställning deltar
Det optimala är väl att allas förutsättningar och ambitioner kan tillgodoses så långt som möjligt. Ett seedingsystem ser ju i förlängningen till att de med högre ambitioner kan få ge sitt allt på samma sätt som de med en mer avslappnad inställning deltar
Quote from Elias Engqvist on 24 August 2010, 11:04Ling*3: Vi har/hade faktiskt ett sånt lopp på jobbet.
Omvänd jaktstart - där starttiderna var uträknade så att om man sprang lika fort som förra gången (eller uppskattad fart) så kom alla i mål samtidigt! Det är faktiskt jättekul. Nu är inte vi så många
Ling*3: Vi har/hade faktiskt ett sånt lopp på jobbet.
Omvänd jaktstart - där starttiderna var uträknade så att om man sprang lika fort som förra gången (eller uppskattad fart) så kom alla i mål samtidigt! Det är faktiskt jättekul. Nu är inte vi så många
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:05Tänkt er midnattsloppet med över 16000 i mål samtidigt 😀
Tänkt er midnattsloppet med över 16000 i mål samtidigt 😀