Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabba löpare till vänster
You need to log in to create posts and topics.

Christer:
Kul lopp låter det som. De som kommer först måste ju bli de som börjat springa ganska nyligen men ändå tränar seriöst. De kommer att ha springa klart snabbare än förra loppet ju.

Sen påverkar dagsformen en hel del...

Har deltagit i den typen av seglingstävlingar där båtarna fick starta enligt ett uträknad värde för båttypen så att alla teoretiskt borde komma i mål samtidigt. Gav många spännande dueller när de snabbare skulle förbi.

Det var en artikel i amerikanska Runners World ganska nyligen om ett lopp med handikappstart. Där har det gjort att vinnarna har varit allt ifrån pensionärer till 8-åriga flickor.

Handikapp-tabellen därifrån finns här: http://www.dipsea.org/handicap.html

Snacka om att målgångselektroniken skulle få fnatt! Och allt sånt som att dela ut bananer m m ...
Men vore man ännu listigare skulle man tajma gruperna så att de kom in med ca fem, tio minuter emellan. Först de långsammaste, så väntevärde 10 min till näst

Skulle dessutom tro att i 99% av de lopp som ordnas så är trängsel inga problem.

Snabba löpare till höger kanske funkar bättre? 😉

Mikael 1+

Jag springer mest smålopp på Gotland där lite trängsel skulle kännas enbart uppiggande. Att få springa om folk är ju bättre energitillskott än några bars eller geler på marknaden!

Jag är van vid att ryggarna på ettan och tvåan försvinner i fjä

Man kanske skulle börja med intervallstart på midnattsloppet. 2 minuter, blir det bra? 🙂

Varför inte det gamla hederliga systemet att seeda sig?
Jag tror det drar ner stämningen för alla när man får bestämma startgrupp själv, som jag ser det är det bara ett knep för arrangören att få folk att anmäla sig tidigt.
Det är härligt med mycket folk,