Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:08Christer:
Kul lopp låter det som. De som kommer först måste ju bli de som börjat springa ganska nyligen men ändå tränar seriöst. De kommer att ha springa klart snabbare än förra loppet ju.
Christer:
Kul lopp låter det som. De som kommer först måste ju bli de som börjat springa ganska nyligen men ändå tränar seriöst. De kommer att ha springa klart snabbare än förra loppet ju.
Quote from Elias Engqvist on 24 August 2010, 11:10Sen påverkar dagsformen en hel del...
Sen påverkar dagsformen en hel del...
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:12Har deltagit i den typen av seglingstävlingar där båtarna fick starta enligt ett uträknad värde för båttypen så att alla teoretiskt borde komma i mål samtidigt. Gav många spännande dueller när de snabbare skulle förbi.
Har deltagit i den typen av seglingstävlingar där båtarna fick starta enligt ett uträknad värde för båttypen så att alla teoretiskt borde komma i mål samtidigt. Gav många spännande dueller när de snabbare skulle förbi.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:26Det var en artikel i amerikanska Runners World ganska nyligen om ett lopp med handikappstart. Där har det gjort att vinnarna har varit allt ifrån pensionärer till 8-åriga flickor.
Handikapp-tabellen därifrån finns här: http://www.dipsea.org/handicap.html
Det var en artikel i amerikanska Runners World ganska nyligen om ett lopp med handikappstart. Där har det gjort att vinnarna har varit allt ifrån pensionärer till 8-åriga flickor.
Handikapp-tabellen därifrån finns här: http://www.dipsea.org/handicap.html
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:40Snacka om att målgångselektroniken skulle få fnatt! Och allt sånt som att dela ut bananer m m ...
Men vore man ännu listigare skulle man tajma gruperna så att de kom in med ca fem, tio minuter emellan. Först de långsammaste, så väntevärde 10 min till näst
Snacka om att målgångselektroniken skulle få fnatt! Och allt sånt som att dela ut bananer m m ...
Men vore man ännu listigare skulle man tajma gruperna så att de kom in med ca fem, tio minuter emellan. Först de långsammaste, så väntevärde 10 min till näst
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 12:02Skulle dessutom tro att i 99% av de lopp som ordnas så är trängsel inga problem.
Skulle dessutom tro att i 99% av de lopp som ordnas så är trängsel inga problem.
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 12:11Snabba löpare till höger kanske funkar bättre? 😉
Snabba löpare till höger kanske funkar bättre? 😉
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 13:11Mikael 1+
Jag springer mest smålopp på Gotland där lite trängsel skulle kännas enbart uppiggande. Att få springa om folk är ju bättre energitillskott än några bars eller geler på marknaden!
Jag är van vid att ryggarna på ettan och tvåan försvinner i fjä
Mikael 1+
Jag springer mest smålopp på Gotland där lite trängsel skulle kännas enbart uppiggande. Att få springa om folk är ju bättre energitillskott än några bars eller geler på marknaden!
Jag är van vid att ryggarna på ettan och tvåan försvinner i fjä
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 14:17Man kanske skulle börja med intervallstart på midnattsloppet. 2 minuter, blir det bra? 🙂
Man kanske skulle börja med intervallstart på midnattsloppet. 2 minuter, blir det bra? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 14:44Varför inte det gamla hederliga systemet att seeda sig?
Jag tror det drar ner stämningen för alla när man får bestämma startgrupp själv, som jag ser det är det bara ett knep för arrangören att få folk att anmäla sig tidigt.
Det är härligt med mycket folk,
Varför inte det gamla hederliga systemet att seeda sig?
Jag tror det drar ner stämningen för alla när man får bestämma startgrupp själv, som jag ser det är det bara ett knep för arrangören att få folk att anmäla sig tidigt.
Det är härligt med mycket folk,