Quote from Guest on 30 May 2012, 14:23Hej alla glada löparexperter. Jag behöver er hjälp!
Jag har hoppat på ett program här på Funbeat för att lyckas springa milen på ca 60 minuter. Är nu uppe i totlat ca 40 minuters löpning men har stött på patrull.
Til en början tog orken helt slut och ja
Hej alla glada löparexperter. Jag behöver er hjälp!
Jag har hoppat på ett program här på Funbeat för att lyckas springa milen på ca 60 minuter. Är nu uppe i totlat ca 40 minuters löpning men har stött på patrull.
Til en början tog orken helt slut och ja
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 14:33Jag är tämligen övertygad om att de explosiva muskelfibrerna är involverade i styrketräning och 100 meters-sprint.
Jag utgår från att du regelbundet och flera gånger per dag äter kolhydrater. Då använder din kropp socker på bränsle, och det bränslet fin
Jag är tämligen övertygad om att de explosiva muskelfibrerna är involverade i styrketräning och 100 meters-sprint.
Jag utgår från att du regelbundet och flera gånger per dag äter kolhydrater. Då använder din kropp socker på bränsle, och det bränslet fin
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:02Exakt när använder kroppen socker eller fett? Det verkar smidigt att bara kunna välja energisystem.
Exakt när använder kroppen socker eller fett? Det verkar smidigt att bara kunna välja energisystem.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:02Tyvärr för ju punkt 3 med sig att man måste springa långsammare, eftersom fettförbränningen inte kan ge den effekten som glykogenförbränningen kan. Men visst, skogspromenader är också bra!
Tyvärr för ju punkt 3 med sig att man måste springa långsammare, eftersom fettförbränningen inte kan ge den effekten som glykogenförbränningen kan. Men visst, skogspromenader är också bra!
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:17Om jag har fattat det rätt så använder kroppen fett som bränsle när det inte funnits kolhydrater/socker/glukos tillgängligt på ett tag. För mig tar det ett par dagar. Första gången jag "vande" kroppen vid fett tog det en-två veckor innan det kändes helt b
Om jag har fattat det rätt så använder kroppen fett som bränsle när det inte funnits kolhydrater/socker/glukos tillgängligt på ett tag. För mig tar det ett par dagar. Första gången jag "vande" kroppen vid fett tog det en-två veckor innan det kändes helt b
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:20Du måste helt enkelt härda ut och låta anpassningen ta den tid det tar. Tillslut lossnar det.
Du måste helt enkelt härda ut och låta anpassningen ta den tid det tar. Tillslut lossnar det.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:244) eller bara fortsätta träna...
4) eller bara fortsätta träna...
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:51Nja, nu blev det nog fel.
Kroppen anpassar energikällan efter ansträngningsnivå och sedan kan man "träna förmågan" att optimera fettförbränningen.
Nja, nu blev det nog fel.
Kroppen anpassar energikällan efter ansträngningsnivå och sedan kan man "träna förmågan" att optimera fettförbränningen.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 16:11Jag har själv väldigt svårt att tro att LCHF, metabolism, glykogendepåer och sånt spelar in på ett relevant sätt här.
Jag tror helt enkelt att Oskar har rätt. Kör på, var ihärdig, och efter ett tag så har du glömt bort att du en gång i tiden hade så här.
Jag har själv väldigt svårt att tro att LCHF, metabolism, glykogendepåer och sånt spelar in på ett relevant sätt här.
Jag tror helt enkelt att Oskar har rätt. Kör på, var ihärdig, och efter ett tag så har du glömt bort att du en gång i tiden hade så här.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 16:23Det går att träna upp uthålligheten även för en naturlig sprinter (om du nu är det) även om den kanske inte kan bli lika bra som för en naturlig långlöpare. Bara att köra på..för längre än 20-25 min ska du absolut kunna springa med lite mer träning.
Det går att träna upp uthålligheten även för en naturlig sprinter (om du nu är det) även om den kanske inte kan bli lika bra som för en naturlig långlöpare. Bara att köra på..för längre än 20-25 min ska du absolut kunna springa med lite mer träning.