Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 16:48Som du beskriver det så verkar rundan motsvara distans-pass för dig på din nivå. Risken är att du trycker på "för att nu jäklar ska det tränas" och att du lägger dig på eller över din tröskel-fart och drar på dig syra. Testa att sänka farten en smula och
Som du beskriver det så verkar rundan motsvara distans-pass för dig på din nivå. Risken är att du trycker på "för att nu jäklar ska det tränas" och att du lägger dig på eller över din tröskel-fart och drar på dig syra. Testa att sänka farten en smula och
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 16:55Nja, jag o LCHF är inte kompisar!
Jag spelar fotboll och kan springa en hel match med rusher etc utan att bli allt för trött - men när det handlar om långlöpning tar det liksom bara stopp. Sänka farten, ligger på 6 min/km, sänker jag farten kan jag lika
Nja, jag o LCHF är inte kompisar!
Jag spelar fotboll och kan springa en hel match med rusher etc utan att bli allt för trött - men när det handlar om långlöpning tar det liksom bara stopp. Sänka farten, ligger på 6 min/km, sänker jag farten kan jag lika
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 17:41Ditt mål är ju 6min/km i 10km med max ansträgning/tävlingsfart till att börja med.. Det kommer för dom flesta inte av sig självt som du kanske märkt. Jag vet inte hur ditt program ser ut, om det skiljer på distans och fart-träning och vad det är du krokna
Ditt mål är ju 6min/km i 10km med max ansträgning/tävlingsfart till att börja med.. Det kommer för dom flesta inte av sig självt som du kanske märkt. Jag vet inte hur ditt program ser ut, om det skiljer på distans och fart-träning och vad det är du krokna
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 18:34Hej Mr Sigfrid,
Ditt mål är att springa en mil i 6:00-tempo och du vill inte träna långsammare än 6:00-tempo för då kan du lika gärna sitta och fika. Om jag förstått dig rätt.
Jag tror i alla fall att du ska prova att sänka tempot på dina distanspass. T
Hej Mr Sigfrid,
Ditt mål är att springa en mil i 6:00-tempo och du vill inte träna långsammare än 6:00-tempo för då kan du lika gärna sitta och fika. Om jag förstått dig rätt.
Jag tror i alla fall att du ska prova att sänka tempot på dina distanspass. T
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 18:59Själv gick jag från att spela fotboll (ok det händer fortf ibland) genom att kuta allt jag orkade i 3,8 km (i tron om att det va mkt längre) någon dag i veckan. Sen tröttnade jag på 3,8 och kutade allt jag orkade i 5 km nån dag i veckan. Alltid spyfärdig
Själv gick jag från att spela fotboll (ok det händer fortf ibland) genom att kuta allt jag orkade i 3,8 km (i tron om att det va mkt längre) någon dag i veckan. Sen tröttnade jag på 3,8 och kutade allt jag orkade i 5 km nån dag i veckan. Alltid spyfärdig
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:18Jag tror som Kristina och en del andra här. Man kan träna fart och uthållighet oberoende av varandra. Jobba på att klara distanspass som är något längre än milen, om det nu är ditt primära mål. Dessa behöver inte alls gå fort, kroppen gör en massa intress
Jag tror som Kristina och en del andra här. Man kan träna fart och uthållighet oberoende av varandra. Jobba på att klara distanspass som är något längre än milen, om det nu är ditt primära mål. Dessa behöver inte alls gå fort, kroppen gör en massa intress
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:37Jag springer 3000m på 9blankt. Milen kring 34min (guessing) och när jag tränar distans brukar jag mysa i 5min/km. Det är 1:40min/km långsammare än min milfart. Ska jag köra i 3:20min/km varje träningspass skulle jag också stumna efter 25min och det skulle
Jag springer 3000m på 9blankt. Milen kring 34min (guessing) och när jag tränar distans brukar jag mysa i 5min/km. Det är 1:40min/km långsammare än min milfart. Ska jag köra i 3:20min/km varje träningspass skulle jag också stumna efter 25min och det skulle
Quote from Jonny Persson on 30 May 2012, 20:45Det låter som det är dags att börja träna Oskar! 😉
Det låter som det är dags att börja träna Oskar! 😉
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:48Kanske ska öka på takten 🙂 Korta ned steglängden, landa på framfoten och börja med LCHF !
Kanske ska öka på takten 🙂 Korta ned steglängden, landa på framfoten och börja med LCHF !
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 20:50Då kommer du bli grym, särskllt om du börjar springa barfota! (H)
Då kommer du bli grym, särskllt om du börjar springa barfota! (H)