Quote from Guest on 31 July 2009, 16:14Jag vill bli snabbare på milen.
Hur ska jag intervall träna för att bli snabbare just på denna sträckan?Idag springer jag 2 st mil pass samt ett 5 km pass där jag ger allt.
Jag vill bli snabbare på milen.
Hur ska jag intervall träna för att bli snabbare just på denna sträckan?
Idag springer jag 2 st mil pass samt ett 5 km pass där jag ger allt.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 16:24Ja du, om du tränar tre pass i veckan och det längsta är 10 km, då är det nog i första hand mer mängd och längd på passen som behövs för att bli bättre millöpare.
Sedan går det att intervallträna för att optimera sig på just 10 km.
Ja du, om du tränar tre pass i veckan och det längsta är 10 km, då är det nog i första hand mer mängd och längd på passen som behövs för att bli bättre millöpare.
Sedan går det att intervallträna för att optimera sig på just 10 km.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 16:39Tycker själv att 2000m intervaller är perfekta för att få upp tempot på milen.
Tycker själv att 2000m intervaller är perfekta för att få upp tempot på milen.
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 17:30Kul, hur långt emellan de 2000m (i tid eller sträcka)?
Kul, hur långt emellan de 2000m (i tid eller sträcka)?
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 17:40Hur fort ska man då springa dessa intervaller?
Och hur många gånger?
Hur fort ska man då springa dessa intervaller?
Och hur många gånger?
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 18:08Johan > Jag brukar vila till jag känner mig redo igen. Men kanske lämpligt med ~500m joggvila eller 1:30 gå/stå vila?
Pär > Jag brukar köra ~15s snabbare per kilometer jämfört med tävlingsfart på milen. Jag skulle nog börja med 2x2000 och sedan lägga til
Johan > Jag brukar vila till jag känner mig redo igen. Men kanske lämpligt med ~500m joggvila eller 1:30 gå/stå vila?
Pär > Jag brukar köra ~15s snabbare per kilometer jämfört med tävlingsfart på milen. Jag skulle nog börja med 2x2000 och sedan lägga til
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 19:07Micke: Ugh, ruggigt tuffa intervaller. Väldigt likt att springa 5 km i tävlingsfart skulle jag säga. På 1:30 kan inte pulsen gå ner speciellt mycket.
Pär:
Hur många gånger är du beredd att träna i veckan? 3 eller fler? Allt pass utöver de tre bör vara
Micke: Ugh, ruggigt tuffa intervaller. Väldigt likt att springa 5 km i tävlingsfart skulle jag säga. På 1:30 kan inte pulsen gå ner speciellt mycket.
Pär:
Hur många gånger är du beredd att träna i veckan? 3 eller fler? Allt pass utöver de tre bör vara
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 21:54Långpass o intervaller är det som gäller!!!!
Långpass o intervaller är det som gäller!!!!
Quote from Funbeat user on 31 July 2009, 22:44Micke: Provade just en variant av Ditt förslag -- 1800 m snabbare och 600 m jogg, och 4 såna. Längs Göta Kanal där jag springer finns stenar var 600 m (1000 alnar) som lämpar sig bra för distansmätningen. Får se imorrn hur det har tagit i kroppen, men det
Micke: Provade just en variant av Ditt förslag -- 1800 m snabbare och 600 m jogg, och 4 såna. Längs Göta Kanal där jag springer finns stenar var 600 m (1000 alnar) som lämpar sig bra för distansmätningen. Får se imorrn hur det har tagit i kroppen, men det
Quote from Funbeat user on 1 August 2009, 08:39Brukar springa 3 ggr i veckan ...
Hur långa ska långpassen vara? Varför just långpass?
Man vill ju veta teorin bakom 🙂
Brukar springa 3 ggr i veckan ...
Hur långa ska långpassen vara? Varför just långpass?
Man vill ju veta teorin bakom 🙂