Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabbare på milen
You need to log in to create posts and topics.

här kan du läsa det mesta om långpassen.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=290

Men om man skall förklara det lite enkelt i bilder så kan man säga att distansträning/långpass är grunden på huset och intervallerna är höjden och man vill ha e

Fast om man springer långpass och intervall, då känns det som om man aldrig kan springa för fullt på milen och sätta personbästa?
Utan det enda man gör är att springa intervall och långpass. Sen börjar jag förstå syftet med dem, men det klingar ändå inte

träning är träning och tävling är tävling. Jag kanske maxar 1-2 mil lopp om året. snittar kanske 10 tävlingar per år. några med mer fokus på och några med mindre.
men att försöka slå pers på träningspass efter träningspass tror jag inte funkar mer än alld

Per
Jag tycker du bör ha distanspass som grund och sedan vässa din uthållighet i lite högre farter med hjälp av snabbdistans. http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=303

Givetvis är även intervaller bra för att få upp farten men jag tror inte på

För det är ju tråkigt att bara springa intervall och långdistans och aldrig sätta personligt rekord. Då blir det inte roligt 🙂
Men jag behöver ju inte göra det pass efter pass, men ngn gång ibland då och då.

Imorgon tänkte jag springa 12 km i lugn takt

Om du inte tävlar ofta tycker jag definitivt att du skall göra det då och då. Det är ju målet. Hur ofta beror på men 1 gång i månaden är inte för ofta.

Allt hänger på om du vill satsa långsiktigt eller om du vill fuskträna och gå sönder. Det är faktsikt ganska svart eller vitt. Väldigt få löpare håller för att maxa 3 pass i veckan...Du verkar vara en relativt ny löpare och i början går det ofta snabbt me

>Imorgon tänkte jag springa 12 km i lugn takt ... 🙂
Spring ÄNNU lugnare. Prova springa 12k på 80 min så är det lagom.

Lindas tankar är tänkvärda.

Jag försökte i ett tidigare liv springa ganska ivrigt, och det slutade snart med att ett knä gjorde ont. Vila, och sen likadant igen. Till sist fick jag bestämma mig för om jag ville springa eller om jag ville vila. Efter bes

Jag har blivit för fäst vid rekord. Nog där det ligger. Springer jag i mer lugn takt kommer också dessa lyckokänslorna som sköljer över en efter 40 min 🙂
Helt underbart är det. Därför man började springa. Tränaren på gymmet sa att jag skulle strunta i kl