Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSnabbfix av blåsor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har till och från under ett par veckor fått ganska stora blåsor precis framför hålfoten. Antagligen är jag för snabb ut i löpspåret igen innan de hunnit läka ut helt.

Nu på lördag vankas det lopp i form av en halvmara och just idag fick jag en blåsa

Compeed - finns på Apoteket.

Är det rejäla hål i foten brukar jag konsultera den här sidan:
http://www.coldskills.com/index.php/coldskills/guider_comments/marschskador

Finns massor av bra idéer, tips och prylar där.

I framtiden kan det vara bra att smörja in fötterna innan passen med tex vaselin. Jag har dessutom klippt bort den del av innersulan som trycker på hålfoten där jag lätt får blåsor. Dessa åtgärder har gjort mig blåsfri.

Oj, herregud vilken äcklig fot. Jag ligger i lä med mina hobbit-fötter, trots att jag nu har sladdriga blåsor.

Tack för bra tips! Det blir till att åka inom appoteket imorgon och köpa några Compeed så att blåsorna kan läka ut en gång för alla. Sen räkna

vet inte om det var i en annan tråd här som det stod, men tipset är, dra en sytråd genom blåsan för att den ska torka ut snabbare.

Den är inte mysig, den foten. Men sidan är en guldgruva för diverse fotrelaterade skador, så jag scrollar förbi den lite snabbt och undviker att titta för noga på dem 🙂

mina dubbskor som jag orienterar med har jag plastpåse i nu på våren dels för att hålla mig torr lite längre och för att jag har lite tunt skin på hälen.

Låt inte Compeed-plåstret sitta för länge bara. Satte en sådan vid hälsenan efter jag hade fått blåsor av nya skor. För mig att den skulle lossna av sig själv men det gjorde den inte. (#) Efter två veckor tog jag iaf loss den. Då var huden jättetorr och k

Bomullstråd var det nog.
Urgammalt knep.

Compeed är vanligaste metoden bland ultralöpare.
De borde veta tycker man.