Quote from Elias Engqvist on 6 August 2008, 10:56Hur dyr cykel man har beror nog mer på plånboken än hur fort det går...
Hur dyr cykel man har beror nog mer på plånboken än hur fort det går...
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 11:40Prioriteringar!
Prioriteringar!
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:20Första tävlingen jag var med i hade jag en mountainbike. Det gick det också.... men inte lika snabbt. Har även sett några som haft Kronans cykel. Det finns alla varianter men det är ju exakt det som är meningen med motionslopp. Det enda jag menade med det
Första tävlingen jag var med i hade jag en mountainbike. Det gick det också.... men inte lika snabbt. Har även sett några som haft Kronans cykel. Det finns alla varianter men det är ju exakt det som är meningen med motionslopp. Det enda jag menade med det
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:24Tack för all peppning. Skönt att höra alla positiva ord!
Jag har pratat med lite vänner och bekanta, och jag tror jag ska vara lite rädd om mig och anmäla mig på den kortare sprintdistansen i stället. Jag försöker se på den där spännande olympiska distan
Tack för all peppning. Skönt att höra alla positiva ord!
Jag har pratat med lite vänner och bekanta, och jag tror jag ska vara lite rädd om mig och anmäla mig på den kortare sprintdistansen i stället. Jag försöker se på den där spännande olympiska distan
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:35Ja, det där med "motionärerna" som anmäler sig till motionsklass har jag tänkt hen hel del på. I de fyra sammanlagda lopp jag deltagit i så verkar motionärerna i stort sett vara:
1. Tävlingsdeltagare som typ hade en sträckning för två månader och bestämt
Ja, det där med "motionärerna" som anmäler sig till motionsklass har jag tänkt hen hel del på. I de fyra sammanlagda lopp jag deltagit i så verkar motionärerna i stort sett vara:
1. Tävlingsdeltagare som typ hade en sträckning för två månader och bestämt
Quote from Jonas Täng on 6 August 2008, 13:41Glöm inte kategorin personer som gjort en svensk klassiker och därmed köpt på sig utrustning och nu känner för att prova på triathlon.
För övrigt behövs klubbtillhörighet och tävlingslicens för deltagande i tävlingsklasser. Plus att anmälningsavgiften o
Glöm inte kategorin personer som gjort en svensk klassiker och därmed köpt på sig utrustning och nu känner för att prova på triathlon.
För övrigt behövs klubbtillhörighet och tävlingslicens för deltagande i tävlingsklasser. Plus att anmälningsavgiften o
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 14:07*skrattar*
Det är så härligt att höra någon sätta ord på det man upplevt!
Jag är den som brukar komma sist, men är lika glad för det. Att få komma i mål är ju det göttaste som finns, speciellt när man kanske slår sitt eget banrekord från förra året. Då br
*skrattar*
Det är så härligt att höra någon sätta ord på det man upplevt!
Jag är den som brukar komma sist, men är lika glad för det. Att få komma i mål är ju det göttaste som finns, speciellt när man kanske slår sitt eget banrekord från förra året. Då br
Quote from ellen olsson on 6 August 2008, 14:52> De bästa i motionsklass brukar komma bara minutrar efter "eliten".
På en sprint så simmar motionsklasserna 350m kortare. På olympisk distans så är ofta motionsklassen en motionssprint även om det naturligtvis finns undantag.
> De bästa i motionsklass brukar komma bara minutrar efter "eliten".
På en sprint så simmar motionsklasserna 350m kortare. På olympisk distans så är ofta motionsklassen en motionssprint även om det naturligtvis finns undantag.
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 15:56Jag tillhör också grupp 4. Det är nog som ni säger att om man inte kommer på pallen i tävlingsklassen så kan man ju vinna motionsklassen. Tror att det skrämmer bort ganska många som säkert hade ställt upp annars.
Funderar själv på triatlon inför nästa år
Jag tillhör också grupp 4. Det är nog som ni säger att om man inte kommer på pallen i tävlingsklassen så kan man ju vinna motionsklassen. Tror att det skrämmer bort ganska många som säkert hade ställt upp annars.
Funderar själv på triatlon inför nästa år
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:06Va? Så en Olympisk distans för motionärer är alltså inte 1500m simning, 40 km cykling och 10 km löpning? På stockholm tritathlon? *förvirrad*
Vad tror ni om den här kvalificeringen:
"Har du råd med en riktig triathloncykel med tempohjälm och med den sen
Va? Så en Olympisk distans för motionärer är alltså inte 1500m simning, 40 km cykling och 10 km löpning? På stockholm tritathlon? *förvirrad*
Vad tror ni om den här kvalificeringen:
"Har du råd med en riktig triathloncykel med tempohjälm och med den sen