Quote from Guest on 2 May 2008, 12:49Hej!
Jag är ny på funbeat och relativt ny på cykel (racer). Jag cyklat oregelbundet i 1 år och lite mer regelbundet sen i feb. Har svårt att komma över 27km/h i snitt. Brukar ligga på 25-26 oavsett hur lång sträcka eller hur mycket det blåser.
När jag s
Hej!
Jag är ny på funbeat och relativt ny på cykel (racer). Jag cyklat oregelbundet i 1 år och lite mer regelbundet sen i feb. Har svårt att komma över 27km/h i snitt. Brukar ligga på 25-26 oavsett hur lång sträcka eller hur mycket det blåser.
När jag s
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 12:59Närmare fyrtio på tre mil tempo, men så är jag ju 48 år o lite klen.
Närmare fyrtio på tre mil tempo, men så är jag ju 48 år o lite klen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 13:02Jag brukar köra på en hybrid från 2001 utan dämpad framgaffel. Medelhastigheten varierar beroende på vinden. I motvind kanske 25 km/h i medvind ca 30 km/h och blandat blir det då 27-28 km/h. Det är ganska mycket oberoende på sträcka.
I grupp går det lite
Jag brukar köra på en hybrid från 2001 utan dämpad framgaffel. Medelhastigheten varierar beroende på vinden. I motvind kanske 25 km/h i medvind ca 30 km/h och blandat blir det då 27-28 km/h. Det är ganska mycket oberoende på sträcka.
I grupp går det lite
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 13:04Jag höll åttio in i Åvarp i tisdags 53/11 och plasthjul.
Jag höll åttio in i Åvarp i tisdags 53/11 och plasthjul.
Quote from j sollerman on 2 May 2008, 13:49Någon som har missat att david blåste på i 80 med cykeln i tisdags??
Någon som har missat att david blåste på i 80 med cykeln i tisdags??
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 13:55David: 80 knyck på cykel, med vilka hjälpmedel?
Uppenbarligen är jag väldigt långsam eller har jag monterat mätaren på någon annans cykel. Hur tränar jag mer fart (under längre sträckor)?
David: 80 knyck på cykel, med vilka hjälpmedel?
Uppenbarligen är jag väldigt långsam eller har jag monterat mätaren på någon annans cykel. Hur tränar jag mer fart (under längre sträckor)?
Quote from Bengt Askerfelt on 2 May 2008, 13:58Har precis börjat cykla och för min del är det uppförsbackarna som drar ner min snittfart. Fel teknik eller helt enkelt inte tillräckligt stark, nåt är det.
Har precis börjat cykla och för min del är det uppförsbackarna som drar ner min snittfart. Fel teknik eller helt enkelt inte tillräckligt stark, nåt är det.
Quote from j sollerman on 2 May 2008, 13:59En vild gissning är att de inte gick uppför iaf. Han kanske hade hemlängtan, pissnödig, nerför och medvind?
En vild gissning är att de inte gick uppför iaf. Han kanske hade hemlängtan, pissnödig, nerför och medvind?
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 14:01Giaasar att det var rea på mazariner och annonserades med "först till kvarn"
Giaasar att det var rea på mazariner och annonserades med "först till kvarn"
Quote from Funbeat user on 2 May 2008, 14:02Med morske män, säd på fälten och en sjuhelvetes droppformad fetkropp med noll självbevarelsedrift som låter hjulen och klenbenen spinna på.
Man måste våga att flytta sina gränser för smärta, intelligens och ev. förstånd.
Med morske män, säd på fälten och en sjuhelvetes droppformad fetkropp med noll självbevarelsedrift som låter hjulen och klenbenen spinna på.
Man måste våga att flytta sina gränser för smärta, intelligens och ev. förstånd.