Quote from Guest on 16 April 2008, 10:24Jag har funderat. Kan det verkligen stämma att jag sprungit med så hög snittpuls som 190 på milen? Min Suunto T4 mätte det åtminstone och jag peakade på 204 slag/min. Det var när jag satte PB på milen för tre veckor sedan.
Jag har aldrig gjort något rikt
Jag har funderat. Kan det verkligen stämma att jag sprungit med så hög snittpuls som 190 på milen? Min Suunto T4 mätte det åtminstone och jag peakade på 204 slag/min. Det var när jag satte PB på milen för tre veckor sedan.
Jag har aldrig gjort något rikt
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:34Visst kan det stämma...
Visst kan det stämma...
Quote from Olof Robertson on 16 April 2008, 10:36Jane: jag undrar detsamma. Jag har också uppskattat min maxpuls efter vad jag uppmätt som högst och la till några slag. När jag slog PB på 5 km förra onsdagen så hade jag ett snitt på 89 % av max tror jag det var! Låter också högt... så antagligen har jag
Jane: jag undrar detsamma. Jag har också uppskattat min maxpuls efter vad jag uppmätt som högst och la till några slag. När jag slog PB på 5 km förra onsdagen så hade jag ett snitt på 89 % av max tror jag det var! Låter också högt... så antagligen har jag
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:38Jane: Visst kan det stämma. Jag har gjort ett riktigt maxpulstest och jag kan ligga på 90% i ett par mil. Så jag tycker inte det låter så otroligt.... 🙂
Jane: Visst kan det stämma. Jag har gjort ett riktigt maxpulstest och jag kan ligga på 90% i ett par mil. Så jag tycker inte det låter så otroligt.... 🙂
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:39Jag hade över 91% (snittpuls) av min (mesta uppmätta plus ca 5 slag) maxpuls på 8 km tävling för några veckor sedan.
Jag hade över 91% (snittpuls) av min (mesta uppmätta plus ca 5 slag) maxpuls på 8 km tävling för några veckor sedan.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:08Nej det låter inte så konstigt. När jag sprungit TM och LTL har jag legat på 90% av den maxpuls jag skattat - högsta uppmätta + 5 slag eller så.
Skulle själv gärna göra en mätning, så gör det om du kan tycker jag, men det är inte tvunget. Kändes det OK ef
Nej det låter inte så konstigt. När jag sprungit TM och LTL har jag legat på 90% av den maxpuls jag skattat - högsta uppmätta + 5 slag eller så.
Skulle själv gärna göra en mätning, så gör det om du kan tycker jag, men det är inte tvunget. Kändes det OK ef
Quote from Camilla Höög on 16 April 2008, 11:08Kollegorna tycker att all fysisk ansträning är skadligt så de ska man nästan aldrig lyssna på.
Kollegorna tycker att all fysisk ansträning är skadligt så de ska man nästan aldrig lyssna på.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:21Inte mina!
Inte mina!
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:28Bara att gratulera! Ni måste ha en hög mjölksyretröskel som klarar detta! 🙂
Bara att gratulera! Ni måste ha en hög mjölksyretröskel som klarar detta! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:32Om du var riktigt trött hela tiden så är det ingen fara. Men om pulsen ligger så högt utan att du är utmattad finns risken att ditt hjärta slår dubbelslag någon gång då och då. Detta kollas lätt med ett E.K.G test.
Jag fick göra ett sådant test vid min s
Om du var riktigt trött hela tiden så är det ingen fara. Men om pulsen ligger så högt utan att du är utmattad finns risken att ditt hjärta slår dubbelslag någon gång då och då. Detta kollas lätt med ett E.K.G test.
Jag fick göra ett sådant test vid min s