Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 10:26Klart jag är stolt över grabbens prestationer samtidigt som det ger en rejäl smäll för min egen självkänsla när jag blir så fullständigt bortlurad. Och det var ändå den yngsta grabben.
Jag får väl nöja mig med att skaffa mig nya solglasögon och försöka
Klart jag är stolt över grabbens prestationer samtidigt som det ger en rejäl smäll för min egen självkänsla när jag blir så fullständigt bortlurad. Och det var ändå den yngsta grabben.
Jag får väl nöja mig med att skaffa mig nya solglasögon och försöka
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 10:43"Bakom mina solglasögon kan jag va´mig själv..."
Vi får ta på oss brillorna du och jag!(H)(t+)
"Bakom mina solglasögon kan jag va´mig själv..."
Vi får ta på oss brillorna du och jag!
(H)(t+)
Quote from Andreas Björklund on 17 April 2008, 12:00Tack för alla svar!!! 😀
Jag pinnade på rätt bra under loppet och det kändes bra. Hade inte löptränat ordentligt på ca tre veckor tidigare (strul med mina vader, men det är ju en annan historia) men tyckte likväl att det kändes oförskämt bra under tiden
Tack för alla svar!!! 😀
Jag pinnade på rätt bra under loppet och det kändes bra. Hade inte löptränat ordentligt på ca tre veckor tidigare (strul med mina vader, men det är ju en annan historia) men tyckte likväl att det kändes oförskämt bra under tiden
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 19:01hej jag ville bara uppmärksamma er om att det sämsta pulstestet som finns är 220 minus din ålder. läs jonas colting - jag vill ju bara se bra ut naken! I den boken har han bland annat med ett mkt bra maxpulstest som heter MAF = maximum aerobic function. h
hej jag ville bara uppmärksamma er om att det sämsta pulstestet som finns är 220 minus din ålder. läs jonas colting - jag vill ju bara se bra ut naken! I den boken har han bland annat med ett mkt bra maxpulstest som heter MAF = maximum aerobic function. h
Quote from Bjarne Lewin on 17 April 2008, 19:33Jag har läst Coltings bok och just avsnittet om MAF-testet gjorde mig grovt besviken. Räknar man bort min ålder och de fem slagen till som ska räknas bort pga mitt överrörlighetsuppehåll, så landar det vid att jag ska springa testet med en puls på 130.
Jag har läst Coltings bok och just avsnittet om MAF-testet gjorde mig grovt besviken. Räknar man bort min ålder och de fem slagen till som ska räknas bort pga mitt överrörlighetsuppehåll, så landar det vid att jag ska springa testet med en puls på 130.
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 19:53Nu är jag iofs inger MAF-fan men tanken är att om man inte har så hög aerobisk kapacitet från start så kan man promenera. Skulle tro att de flesta "nybörjare" får gå uppför backarna eftersom pulsen brukar fara i höjden.
I teorin skall man efterhand sprin
Nu är jag iofs inger MAF-fan men tanken är att om man inte har så hög aerobisk kapacitet från start så kan man promenera. Skulle tro att de flesta "nybörjare" får gå uppför backarna eftersom pulsen brukar fara i höjden.
I teorin skall man efterhand sprin
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 20:37Jag har diskuterat MAF på jogg.se. Kort sammanfattning är att jag ser den formeln som mobbing mot oss äldre. Jag är hyfsad tränad men med MAF skulle jag träna gång istället för löpning. Dessutom stämde formeln inte alls med mitt Lactlab-test förra månaden
Jag har diskuterat MAF på jogg.se. Kort sammanfattning är att jag ser den formeln som mobbing mot oss äldre. Jag är hyfsad tränad men med MAF skulle jag träna gång istället för löpning. Dessutom stämde formeln inte alls med mitt Lactlab-test förra månaden
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 20:46Jag skall till aktivitus nästa vecka så vi får se hur väl formeln stämmer på mig. 😀
Nämen, på sätt och vis är det ju inga konstigheter. Väldigt många bygger ju grund mha distans i aerob zon och lägger på mer fart när våren och tävlingarna kommer och för
Jag skall till aktivitus nästa vecka så vi får se hur väl formeln stämmer på mig. 😀
Nämen, på sätt och vis är det ju inga konstigheter. Väldigt många bygger ju grund mha distans i aerob zon och lägger på mer fart när våren och tävlingarna kommer och för
Quote from Bjarne Lewin on 17 April 2008, 20:54Tack Leif! Nä jag är nog helt enkelt för gammal för att den formeln ska funka på mig!
Tack Leif! Nä jag är nog helt enkelt för gammal för att den formeln ska funka på mig!
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 21:45Ja premiärmilen var ett intressant första lopp för mig med.
Min puls var helt galen
Maxpuls: 202 slag/minut
Snittpuls: 195 slag/minut
Är 32 år och har mätt upp min maxpuls till 203.Helt klart är ju att pulsen är väldigt individuell!
Ja premiärmilen var ett intressant första lopp för mig med.
Min puls var helt galen
Maxpuls: 202 slag/minut
Snittpuls: 195 slag/minut
Är 32 år och har mätt upp min maxpuls till 203.
Helt klart är ju att pulsen är väldigt individuell!