Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tycker inte heller det låter konstigt om det inte är så att du mådde dåligt under passet. Jag har lyckats kränga mig upp i 209 i maxpuls och jag har lätt kunnat ligga på 93% på 10 km-runda. Visst det är ju inte optimalt att ligga så men lite då och då kan

Skulle tippa att jag på ett 10 km lopp (tävling) ligger kring 183-185 i snitt med en ungefärlig maxpuls på 195. Första gången jag sprang med pulsklocka blev jag också förvånad över hur hög puls jag hade även på träning. Även när jag tränar i "långpassfart

Jag måste kolla vad jag har för maxpuls, den verkar vara väldigt låg... har inte kollat så noga i år men har för mig att jag på midnattsloppet ifjol hade ett snitt under 150 och ett max runt 160 och då tog jag ut mig ganska totalt.

Jag tror jag skulle dö

Jag vill instämma med att visst kan man ligga länge på hög puls.

Just på tävlingar tycks man kunna ligga nära maxpuls.
Jag har ca 200 i maxpuls (ej kollad på ett tag)

Senaste tävlingen i söndags så hade jag 185 i medelpuls på 10km.
Max under loppet låg

Förra månaden gjorde jag test på Lactlab. 180 skulle vara min maxpuls, själv har jag tidigare skattat att jag har 185. På tävling skippar jag normalt allt utom klockan. Men ett undantag gjorde jag 2005 på en serieterrängtävling i Ängsjö terräng. Blev choc

Rolig läsning att det finns så många högpulsare.

Lånade en gång en pulsklocka men tyckte bandet skavde och fick aldrig till något flyt med det hela

Enligt den där maxuträkning så är jag i stort sett död, "220-ålder.
Jag är 48år (i några månader till) 22

VArför inte i stället ta 220-"högsta uppmätta puls" = ålder

220-195 = 25 Du är altså 25 år! 😉

Evely: det var det bästa inlägget jag läst på länge!! (L) (L)
Helt plötsligt blev jag 30 år yngre. Ett stort tack, du har räddat min dag. Nu kan jag känna mig lite uppkäftig igen trots att grabben förnedrade mig i går på föräldramatchen i innebandy genom

Jag har även sett samma sak. Satte PB på milen i aug förra året och då låg jag på 190 i snitt hela loppet och sista km var jag uppe och vände på 201. Det går att fortsätta av ren vilja rätt länge fast man har hög puls.
Jag ska springa samma lopp i år, ska

<grabben förnedrade mig i går på föräldramatchen i innebandy genom att finta mig upp på läktaren

Hade min dotter gjort detsamma hade jag varit stolt som tupp (men det är ju du också innerst inne :-))