Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSolna - Råstasjön
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska jobba och bo några dagar i Solna och packar givetvis löparkläderna. Råstasjön ser ut som ett ställe där många springer. Hur är underlaget just nu (i.e. vilka skor ska jag packa?) och hur är det att springa där i mörkret på kvällen/morgonen ensam?

Det är mina "hemmamarker" men nu var det ett par veckor sedan jag sprang runt Råstasjön (fast då blev det 12 varv så jag gjorde det rejält. :D)

Hörde att det för ett par dagar sedan var vinterväglag runt Råstasjön, men däremot en hel del barmark runt Löt

Hej! Du kan springa runt råstasjön o lötsjön d e ca 5 km. Ensam kommer du inte vara- d e mkt folk ute! Jag ska köra intervaller där ev imorgon! 🙂 lite kladdigt kan det vara!

4660 😀

Fia-Lotta- mina hemmamarker med 🙂 kul! Men hur sjutton pallar du 12 varv???? 🙂

Runt Lötsjön är mera barmark än runt Råstasjön (status 21-tiden måndag kväll om man ska vara petig 🙂 )
Men hela slingan är absolut löpbar, även om du tänkte köra fartträning. Inga dobbar behövs, däremot vassa armbågar alt. visselpipa.

Soffan, Kristina snyftar på Råsta Runt 5h som gick 12 feb
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=940656
Officiella vinnaren Patrik Karlsson sprang 53km på 5h
Utom tävlan sprang Christian Ritella ca. 6 mil på 5h (H)
Jag fixade maran med minsta

Ann-Sofi: Skyll på Lena (i inlägget ovanför din fråga). Det är hennes fel att vi springer runt-runt där en gång om året. 😀 Jag var dock långt ifrån värst, dom som sprang flest varv tror jag sprang sisådär 30 stycken. 🙂

Vad i helskotta??? Då vill jag vara med nästa gång!Peter, Lena o Fialotta brukar ni springa några roliga långpass som en ensam mamma kan haka på? Skulle spara barnvaktstid att starta nästgårds :)! Råkade anmäla mig till TEC! 🙂

Lena: Visst är det så att det blir 5 km om man springer upp till Ursviksvägen?

Oooo, nu blev jag Råstasugen. Kanske ska kasa runt där lite på söndag.... 🙂